"HONESTY is a very expensive gift. Do not expect it from cheap people" - "CORECTITUDINEA este un dar foarte scump. Nu te astepta la asa ceva din partea oamenilor ieftini"

Warren Buffet



miercuri, 29 mai 2013

Sezon 2013 - Porumbeii mei inaintea primului fond

Am început sezonul de concursuri din acest an cu 12 păsări. După primele 5 etape am rămas cu 11, singurul pierdut fiind “Sam”.
Aceste 5 etape au fost:
1.       Focsani – viteză – 120 km
2.       Bârlad – viteză – 185 km
3.       Albiţa – viteză – 255 km
4.       Ştefăneşti – demifond – 320 km
5.       Bârlad 2 – viteză – 185 km
Strategia pentru acest sezon este de a angaja în continuare toate cele 11 păsări la concursurile de fond. Astfel, yearlingii vor trebui să zboare cel puţin 2 fonduri, iar maturii, în funcţie de forma şi starea de sănătate vor fi angajaţi în continuare, chiar şi la etapele de maraton.
Aşa cum o să vedeţi mai jos, am câţiva porumbei care au 3 sau 4 etape clasate din cele 5 de până acum, însă cu punctaj de penalizare destul de mare. Chiar dacă aş putea să obţin foarte uşor norme la viteză pentru aceştia, destinaţia lor principală rămâne fondul.
O să prezint în continuare pe cei 12 zburători din acest sezon:
  
1.        “Angel” – M-2011
Acest porumbel, fiu din “Neamţu” şi “Ukrainianca”, revelaţia anului trecut,  nu se dezminte nici în acest sezon, obţinând 4 clasări din primele 5 etape, etapa de la Ştefăneşti ratând-o la mustată.
Anul trecut, ca yearling, a zburat primele două fonduri din planul de zbor, Nikolaev-515 km, respectiv Krivoi Rog-660 km, de la ambele sosind în prima zi, fiind foarte aproape de a prinde clasamentul.
Anul acesta va fi angajat în continuare la concursurile de fond, poate chiar şi maraton, în funcţie de forma în care se va afla. Aşa cum spuneam mai sus, probabil unii crescători ar fi încercat să obţină o normă la viteză, însă concursurile de viteză nu fac parte din obiectivele mele.

2.       “Mickey” – M-2011
Fiu din “Little Blue” – de la dl. Marian Mohora, acest mascul a început sezonul ca şi anul trecut, un pic mai încet, însă pe măsură ce distanţa s-a mărit, rezultatele nu au întărziat să apară. Astfel, a reuşit să claseze ultimele 3 etape, în etapa de demifond de la Ştefăneşti sosind primul pe crescătorie.
Vitalitatea acestui mascul, ca de altfel a tuturor descendenţilor lui “Little Blue” este, aşa cum spuneam în alte postări, una deosebită. Mă bazez pe această vitalitate pentru a face faţă cu succes zborurilor grele de fond-maraton.
Ca şi “Angel”, “Mickey” a zburat ca yealing primele două fonduri din planul de zbor, fiind oprit apoi din cauza năpârlirii avansate.

3.       “11 Pene” – M-2011
Acest porumbel este fenomenal la concursurile foarte scurte, de maxim 150km, însă devine mediocru la distanţe mai mari. Astfel, anul acesta la Focşani a obţinut locul 2 pe club, iar anul trecut, tot la prima etapă, a ajuns în primele 15 păsări.
2 etape clasate din primele 5 nu sunt deajuns pentru un porumbel de viteză, mai ales când “Angel” - porumbel de fond - a reuşit să claseze 4 din 5. Este adevărat ca putea clasa şi a treia etapă de la Albiţa, însă din lipsă de timp nu l-am înregistrat în ceas.

4.       “Sam” – M-2011
Probabil povestea acestui porumbel v-o amintiţi din alte postări.
Fiu din “Bricoux”, a obţinut locul 2 pe club la Derby-ul cu puii de la Baia Mare.
Ca yearling, anul trecut, s-a pierdut la prima etapă de demifond – catastrofa de la Caplani, revenind acasă după 31 de zile cu clema pe picior.
Anul acesta putea fi excepţional, bazându-se pe experienţa de anul trecut, sau dimpotrivă, catastrofal. Cert e că “Sam” s-a pierdut tot la prima etapă de demifond şi anul acesta.
Îmi asum vina pentru perderea lui, deoarece cu o etapă în urmă a sosit cu piciorul luxat şi însăngerat (probabil s-a agăţat cu clema de ceva în momentul lansării), iar eu trebuia să fi observat că nu este pe deplin refăcut înainte să-l angajez la Ştefăneşti. Mai ales când avea şi un pui mare, înţârcat chiar înainte de îmbarcare.
Sper să revină acasă şi să mă pot revanşa faţă de el. Probabil ca zburător este terminat, însă cred că merită o şansă ca reproducător. Singurul pui din el de anul trecut – femela “Bloom” – se pare că este una dintre noile speranţe din crescătoria mea.

5.       “Vistamar” – F-2011
Această femelă – fiică din “Redbull” de la dl. Adrian Crăciunescu, a fost angajată anul trecut doar la zborurile din ţară, fiind tardivă.
Având în vedere originea ei - 50% Sion, 50% Wim Muller -, mă aştept ca anul acesta să obţină rezultate bune la concursurile lungi. Deocamdată nu a reuşit să claseze, însă este o pasăre foarte constantă.

6.       “Roşia” – F-2011
Soră bună cu “Vistamar” , fiind tot tardivă, a avut acelaşi parcurs anul trecut. Anul acesta a reuşit să claseze etapa de demifond, chiar avea 2 clasări dacă o înregistram în ceas la Albiţa.
Sper să poată zbura cât mai departe anul acesta.

7.       “Leila” – F-2012
Fiică tot din “Redbull”, însă cu o altă femelă (fiică “Bricoux” – Natural Belgia), această femelă a reuşit să ajungă de fiecare dată ultima acasă, atât ca pui, cât şi anul acesta ca yearling.
Deocamdată este tot ce pot spune despre ea. S-ar putea ca să se piardă la primul fond, s-ar putea să vină foarte bine, de asemenea. Vom vedea.

8.       “Bloom” – F-2012
Această femelă, aşa cum spuneam mai sus, este una dintre tinerele speranţe. Fiică din doi zburători: “Sam” şi “Vistamar”, a reuşit să se ridice peste prestatiile ambilor părinţi (cel puţin până acum), obţinând nu mai puţin de 3 clasări în primele 5 etape, putând să o obţină şi pe a patra dacă o înregistram în ceas la Albiţa.
La început de sezon am vrut să o opresc la reproducţie (flerul poate), dar soarta a vrut să nu reuşesc să o împerechez cu “Redbull” – bunicul ei. Probabil, la anul, dacă va reuşi să rămână în crescătorie, o să încerc iarăşi această combinaţie. Este o femelă cu un fizic impecabil, mi-aş dori ca toate femelele mele să arate la fel ca ea.
Va fi angajată la primul fond pe pui mic.

  1. “Cocorul” – M-2012
Acest yearling este cel de-al doilea fiu din “Little Blue” care participă la zboruri în acest sezon. Are până acum 2 clasări, şi sper ca la fonduri să înceapă să-şi arate adevărata valoare. Momentan este în pereche cu “Bloom”, între aceştia doi existând o puternică legătură, legătură care m-a făcut să eşuez în tentativa mea de a împerechea femela cu bunicul ei, “Redbull”.

  1. “Rox” – M-2012
Fiu din “11 Pene”, acest mascul a fost senzaţional la zborurile cu puii din toamnă. Din păcate, doar cu o lună jumătate înainte de începerea sezonului, l-am găsit în curtea unui vecin, rupt de şoim. În acel moment nu m-am gândit nicio clipă că va mai putea zbura vreodată mai sus decât propria boxă. Dar porumbeii ne surprind mereu cu extraordinara lor putere de refacere.
Într-un final am decis să-l zbor anul acesta, însă nefiind înscris pe lista de start nu l-am înregistrat în ceas, chiar şi atunci când, spre marea mea uimire, a sosit primul de la Bârlad – 185 km.
Din calculele mele putea obţine 3 clasări până acum.

  1. “Tresa” – F-2012
Această femelă a fost achiziţionată împreună cu alţi câţiva pui, anul trecut. Doi dintre aceştia se află la matcă. La începutul sezonului am fost obligat să o folosesc şi pe ea “part time” la reproducţie, din cauza uliului care mi-a restrâns destul de mult lotul. A crescut doi pui împreună cu “Little Blue”, acum se află pe ouă.

  1. “Gutul” – M-2012 tardiv.
Acest mascul tardiv, achiziţionat în toamnă, este o altă mare revelaţie pentru mine, reuşind să-mi învingă în primele 2 etape porumbeii mei cu mult mai multă experienţă. Până acum are 3 etape clasate din 5.
Dacă va reuşi să treacă şi de primele două fonduri, va fi cu siguranţă printre favoriţii mei de anul viitor.

Aceasta este echipa mea înainte de primul fond de la Dobra Krynytsya, Ukraina.

Starea lor de cuib în acest moment este următoarea:
Perechea 1 – “Mickey” + “Roşia” – ouă 16 zile. Aici s-ar putea să fie o problemă cu laptele de guşă.
Perechea 2 – “Angel” + “Vistamar” – ouă 5 zile
Perechea 3 – “Cocorul” + “Bloom” – pui 5 zile
Perechea 4 – “11 Pene” + “Leila” – ouă 11 zile
Perechea 5 – “Gutul” + “Tresa” – ouă 5 zile
“Rox” este stingher, însă va fi motivat folosind o femelă, nou achiziţionată pentru matcă. Această femelă va fi cadoul meu pentru cel mai bun mascul zburător din acest sezon.

Sper ca majoritatea porumbeilor mei şi ai voştri să-şi poată găsi cu uşurinţă drumul spre casă.
Baftă tuturor!
Alte articole despre sezonul 2013, aici:

Un comentariu:

  1. bafta..sper sa avem parte de fonduri cat mai reusite..ca astea ma intereseaza si pe mine

    RăspundețiȘtergere