"HONESTY is a very expensive gift. Do not expect it from cheap people" - "CORECTITUDINEA este un dar foarte scump. Nu te astepta la asa ceva din partea oamenilor ieftini"

Warren Buffet



vineri, 10 mai 2013

Ganduri columbofile, dupa articolul "My idea" de Ad Schaerlaeckens

Mai jos găsiţi traducerea articolului “My idea” al lui Ad Schaerlaeckens (sursa: http://www.schaerlaeckens.com/).

“Un reporter al unei publicaţii străine a dorit să cunoască părerea mea în legătură cu o serie de lucruri. Ideea era de a clarifica unele lucruri neînţelese în ţara sa. Prin urmare el şi-a dorit să publice gândurile mele.
Am acceptat însă cu o condiţie:
-          Trebuie să precizezi clar că declaraţia mea este doar ceea ce gândesc eu şi nimic mai mult.
Asta nu a fost o problemă pentru el, aşadar i-am ascultat întrebările şi am răspuns pe rând. Din moment ce concetăţenii săi au găsit ideile mele interesante, le-am publicat şi aici.

VITEZĂ
Unde se găsesc cele mai bune păsări de viteză? Şi care au fost cele mai bune păsări de viteză pe care le-ai văzut vreodată?

Este greu de spus unde sunt cei mai buni porumbei de viteză, atâta timp cât nu se pot compara. Este uşor să spui unde competiţia este slabă. Acolo unde concursul durează un timp mai lung, săptămână de săptămână.
Dacă insişti să menţionez un nume, aş putea spune zona Berlaar. Deci, Leo Horemans nu-şi datorează faima sa concurenţei slabe.
Cele mai bune păsări de viteză pe care le-am văzut vreodată au fost aşa numitul Olieman de la J v d Veeken şi o pasăre numită Sprint a răposatului Marcelis. Această pasăre a câştigat nu mai puţin de 22 locuri întâi, fiind în mod repetat cea mai rapidă pasăre din întreaga provincie.

DEMIFOND
Este adevărat că provincia Antwerp este cea mai bună la etapele de distanţă mijlocie?
Au dreptate oamenii care-şi doresc doar porumbei a căror serie începe cu 6? (6 este prima cifră a tuturor inelelor matricole din provincia Antwerp).

Ai dreptate, păsările din Antwerp sunt bune pe distanţe medii, şi, întradevăr, se poate să fie cele mai bune. Pe de altă parte, Antwerp, de asemenea, îşi datorează faima sa, scriitorilor din trecut. Ei au locuit în această provincie şi, evident, au scris foarte mult despre crescătorii din propria lor provincie, crescători cu care erau familiarizaţi.
În ceea ce mă priveşte pe mine, am importat multe păsări din Antwerp, dar una dintre cele mai bune păsări ale mele a fost de la un crescător care a trăit în Flandra.

FOND-MARATON
Olandezii sunt consideraţi a fi cei mai buni zburători pe distanţe lungi. Cine au fost cei mai buni în ultimii ani?

În ceea ce priveşte distanţele lungi există o clară distincţie între concursurile de o zi (de la  500 la 700 kilometri) şi cele de două zile (de la 700 la 1150 Kilometri). În concursurile de două zile păsările sunt eliberate la prânz, şi acestea rămân o noapte afară. Aceste păsări sunt de alt tip faţă de cele de o zi.
În trecut, Kuypers, v d Wegen Braakhuis, Van Wanroy, Brinkman, Bruggeman, Lazeroms, Muller, van den Eynde şi aşa mai departe, au fost cei care au câştigat. Apoi au venit Volkens, Vertelman şi alţii. Astăzi, van Dommelen, Beens, Batenburg v d Merve şi Limburg sunt remarcabili.
Beens a înregistrat în repetate rânduri mai multe păsări în miez de noapte, ceea ce era un lucru de neconceput în trecut.

PUII
Ştim cine sunt cei mai buni zburători cu păsări tinere în Belgia. Acei crescători care obţin rezultate foarte bune în etapele naţionale şi îi putem găsi pe Internet. Dar în Olanda nu există etape naţionale pentru pui. Care sunt, după părerea ta cei mai buni?

Hmm! Îndrăznesc să spun că eu am fost cel mai bun în anii 80 şi 90. Cel puţin aşa spun hârtiile. În ceea ce priveşte Orleans, Revista Natională Columbofilă NPO realizează un clasament anual, iar numele meu a apărut în mod repetat în fruntea listei. La această etapă, păsări din întreaga ţară concurau împreună (200.000 porumbei!!!).
Astăzi Orleans este istorie. Crescătorii care sunt printre cei mai buni din ţară, la ora actuală, sunt Comb van Wanroy, Embregts, Theunis şi van der Putten.

GREŞELI
Fac şi crescătorii ca Ad Schaerlaeckens greşeli? Aceasta a fost următoarea întrebare.

Bineînţeles că fac greşeli. Îndrăznesc să spun, chiar multe.
O mare greşeală am făcut în anii 90. În acele zile Vandenabeele avea păsări fantastice, iar eu aveam pui din cele mai bune păsări ale lui, de exemplu pe Kolonel (tatăl lui Bliksem), Turbo şi mulţi alţii. Puii reproduşi din aceştia nu au fost buni în primul an, şi ca urmare, am eliminat toate păsările Vandenabeele.
Aceasta a fost o prostie, întradevăr, dar nu la fel de mare ca ceea ce i s-a întâmplat unui dealer japonez. Acesta mi-a cerut atunci să cumpăr porumbei de la un crescător renumit pentru calitatea păsărilor lui. I-am cumpărat păsări Vandenabeele, însă în acele zile nimeni din Japonia nu auzise de Vandenabeele, de aceea, el nu a putut vinde niciuna din acele păsări şi după câţiva ani le-a eliminat.
Acesta a fost motivul pentru care a fost părăsit de soţie. Unii ar putea spune că a fost un om norocos, nu ştiu…

STRĂINII
Care este greşeala pe care o fac cei mai mulţi străini?

Ei cumpără păsări proaste.

SALMONELOZA
Care crezi că este cel mai bun antibiotic împotriva salmonelozei?

Sunt mai multe antibiotice bune, însă cred că Baytril-ul este cel mai bun. Administrat pentru cel puţin 10 zile consecutive.
Administrarea Baytril-ului 12 zile consecutive pe an este OK.
Administrarea Baytril-ului de 12 ori câte o zi cauzează probleme pe termen lung.

PRINCIPALA CALITATE
Care este principala calitate a unui porumbel bun?

Două lucruri sunt esenţiale: o stare de sănătate bună şi pene moi.

SFATURI
Ce sfaturi ai pentru străini?

Un nume celebru nu înseamnă păsări bune. Cele mai bune păsări le poţi găsi, deseori, în crescătoriile unor crescători necunoscuţi care concurează cu doar câteva păsări.
În Olanda şi Belgia unii au realizat foarte bine că pentru a deveni renumit în afara ţării, trebuie să concurezi multe păsări şi pe distanţe lungi. Deci, asta este ceea ce fac ei. Iar aceşti crescători, deseori, cumpără păsări de la crescători cu un număr restrâns de păsări, care nu concurează pe distanţe lungi.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu