"HONESTY is a very expensive gift. Do not expect it from cheap people" - "CORECTITUDINEA este un dar foarte scump. Nu te astepta la asa ceva din partea oamenilor ieftini"

Warren Buffet



joi, 28 februarie 2013

Totul pentru bani, traducerea articolului "All for the money" de Ad Schaerlaeckens

Mai jos traducerea articolului "All for the money" de Ad Schaerlaeckens.

Totul pentru bani
Deşi banii nu aduc fericirea, aceştia au importanţa lor. Dar partea proastă, atunci când vine vorba despre bani, este aceea că unii fac tot posibilul pentru a-i obţine.
Se spune că “banii sunt ochii dracului” şi uneori cred că acest lucru este adevărat. Este dezgustător să vezi ceea ce fac oamenii uneori pentru bani.

Oamenii din ţările din Est
De exemplu, scrisoarea pe care am primit-o, cu mult timp în urmă, de la un tip din Estul îndepărtat.
Acesta vroia să cumpere porumbei şi mi-a cerut să-i spun cât costă.
-            Trebuie să fie o greşeală, mi-a spus el, după ce i-am spus preţul.
Mi-a zis că mai fusese acasă la mine înainte cu un bun prieten, iar atunci preţul fusese dublu.
Primesc aşa de mulţi vizitatori, încât nu-i pot ţine minte pe toţi. Apoi, mi-a trimis o fotografie, iar atunci mi-am amintit de el şi de prietenul său. Sau mai bine spus aşa zisul prieten.
În acea vreme, engleza lui nu era foarte bună, dar asta nu a fost o problem din moment ce prietenul vorbea şi înţelegea limba engleză foarte bine. Mi-am amintit de faptul că “prietenul” mi-a cerut să scriu pe hârtie preţul pentru o pereche de pui. Asta pentru a-i dovedi celuilalt cât de cinstit este el. În schimb, prietenului ia spus că eu am scris preţul pentru un singur pui, nu pentru o pereche. În acest fel jumătate din bani şi i-a băgat în propriul buzunar.
În acele zile, avantajul era de partea celor ce vorbeau engleza.

Asta mi-a amintit de o întâmplare aproape similară. Un crescător chinez a venit la mine împreună cu fratele său. Fratele era pe post de translator.
Acesta mi-a cerut, de asemenea, să-i scriu preţul, ceea ce am şi făcut. Eu am scris preţul în guldeni olandezi, în schimb, aşa cum am aflat mai târziu, el i-a spus fratelui său că aceia erau dolari. Iar un dolar era aproape doi guldeni.
Cum i-a putut face acest lucru fratelui său?

De asemenea incorect
Apoi, a fost acel olandez. El a economisit ceva bani pentru a-şi cumpăra câţiva porumbei de la un campion belgian. El cumpărase porumbei şi înainte de acolo şi fusese mulţumit.
Deci, el a mers din nou la acest campion Belgian, însoţit de un începător care dorea să devină columbofil.
Dar când au ajuns acolo, au fost şocaţi să audă că preţul era cu aproape 300% mai mare decât data trecută. Campionul belgian şi-a cerut scuze, spunăndu-le că nu este vina sa. El făcuse o înţelegere cu Pipa, iar o parte a acordului a fost aceea, ca de acum încolo, toate păsările sale vor trebui vândute foarte scump, 500 EURO fiecare.
Din punct de vedere al afacerii este de înţeles, dar nu este oare acesta un lucru foarte rău din punct de vedere sportiv?
Olandezul a plecat acasă cu dureri de stomac, şi îmi e teamă că prietenul său nu a devenit niciodată un columbofil.

Este de datoria noastră a tuturor de a sprijini şi a promova acest sport. Băieţii de la Pipa merită respect pentru ceea ce au realizat, dar…
Faptul că privezi oamenii de rând de şansa achiziţionării porumbeilor la un preţ rezonabil este mai mult sau mai puţin imoral. Asta îi face pe columbofili să-şi încheie activitatea şi pe începători reticenţi. Iar acesta este ultimul lucru pe care ni-l dorim acum, când sportul columbofil se află în criză.
Desigur, este foarte bine pentru Pipa atunci când păsările sunt vândute foarte scump, dar este un fel de a ucide acest sport.

Gresit
Iată cum îmi imaginez eu că se întâmplă:
Campionul telefonează:
-          Bună ziua, Nikolaas. Eşti bine?
-          Da. Sunt în regulă.
-          Super. Vreau să te întreb ceva. Nişte oameni vor să cumpere porumbei de la mine. Pot să le vând?
-          Sunt chinezi? Dacă da, trebuie să le ceri mulţi bani.
-          Nu. Sunt olandezi.
-          Vor multe păsări?
-          Nu. Doar câteva.
-          Bine, le poţi vinde, dar să nu uiţi că avem o înţelegere.
-          Aşa este, dar nu-i pot cere prietenului meu 1000 EURO pentru doi pui, atâta timp cât el mi-a mai cumpărat păsări şi în trecut, şi nu este decât un simplu muncitor, cu bani puţini.
-          Îmi pare rău, dar înţelegerea e înţelegere.

Fii deştept
Dacă banii sunt problema, nu trebuie decât să fii deştept. Iar dacă eşti deştept, poţi cumpăra încă păsări bune la preţuri rezonabile.
În timpul iernii puteţi cumpăra numeroase vouchere, majoritatea foarte ieftine, în Olanda şi Belgia. Banii sunt pentru club şi voucherele vă dă dreptul să obţineţi păsări de la crescătorul care i-a donat în shimbul acelor vouchere.
Se întâmplă să luaţi voucherul de pui cu 40 sau 50 EURO, de la un campion care, în mod normal, percepe 300 EURO sau mai mult.

Asta îmi aduce aminte de o întâmplare de acum doi ani. Un taiwanez a vrut să cumpere pui de la un olandez.
-          Aceştia sunt 300 EURO fiecare, i-a spus olandezul.
Am fost şocat când am auzit asta şi am încercat să-l convig pe taiwanez să nu plătească, din moment ce niciun olandez nu ar fi plătit aşa de mult pentru porumbei acestui crescător.
Nu am înţeles de ce taiwanezul şi-a dorit aşa de mult acele păsări, cert este că acesta le-a cumpărat.
Câteva luni mai târziu, m-am întâlnit cu olandezul la o expoziţie de porumbei, având în faţa lui un coş plin de păsări. 50 de EURO bucata. Vânduse un singur porumbel, după spusele asistentului său.
Atunci când olandezul a dat cu ochii de mine, dintr-odată a trebuit să meargă la toaletă. Acelaşi om donase un voucher, dar nu au existat oferte…

Arabii

Cu căteva decenii în urmă japonezii au venit să ne cumpere porumbeii. Mai târziu, taiwanezii, iar acum chinezii sunt cei care cumpără tot ce este de vânzare. Se pare că banii sunt cea mai mică problem.
Cine ar fi crezut asta cu ceva timp în urmă?
Recent, există o nouă piaţă. Emiratele arabe şi Iraq. Un singur om obişnuit a expediat 800 de păsări în Iraq anul acesta.
Şi, din nou, unii conaţionali s-au dovedit a fi oameni de afaceri foarte buni. După ce au vizitat China cu cataloage, fotografii şi broşuri pentru a face reclamă propriilor păsări, ei au descoperit această nouă piaţă.
Au mers în Dubai, Qatar şi aşa mai departe.
Să mergi în Iraq pentru a încerca să-ţi vinzi porumbeii? Asta este, de asemenea, un lucru ne necrezut.


Alte articole Ad Schaerlaeckens, aici:

Articole ale altor columbofili celebri, aici:

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu