"HONESTY is a very expensive gift. Do not expect it from cheap people" - "CORECTITUDINEA este un dar foarte scump. Nu te astepta la asa ceva din partea oamenilor ieftini"

Warren Buffet



marți, 24 ianuarie 2012

"Valul de pe ochi" Ad Schaerlaeckens


Mai jos gasiti traducerea articolului "Scales from the eyes" Ad Schaerlaeckens (23/01/2012) - http://www.schaerlaeckens.com/


Atunci cand strainii, si nu doar ei, imi cer informatii despre un nou campion din Belgia sau Olanda, multe intrebari pot fi rezumate numai la 2:
-      Ce sange are acest nou campion?
-      Imi puteti spune ceva despre modul de medicatie folosit de crescator?
Aceste elemente par sa fie in mintea multora.
Atunci cand eu insumi am o noua stea sau cand ies invingator intr-o cursa importanta mi se intampla la fel. Ce origine are pasarea sau care este medicatia folosita vor sa stie majoritatea.
Va puteti imagina urmatorul lucru ce mi s-a intamplat anii trecuti?
Un chinez care locuia in Olanda a venit sa cumpere pasari. Dar el vroia deasemenea sa-i scriu medicatia necesara pentru a obtine performanta.
Am fost socat, chiar au crescatorii de porumbei creierele spalate in zilele noastre?
Le spun acestor tipi: “De ce tratati pasarile atunci cand ele sunt sanatoase?”
Eu am tratat destul de rar, desi, trebuie sa admit asta a fost diferit acum cativa ani.
Eu simt ca ei nu cred cuvintele mele, dar asta e problema lor, nu a mea.

TRICOMONOZA
Asa cum am spus acest lucru a fost diferit acum cativa ani. In special, tricomonoza a fost o adevarata problema si cu greu am putut obtine un pui sanatos atunci cand parintii nu au fost tratati in prealabil.
Apoi am inceput sa pun usturoi si otet de mere in apa de baut.
Asta a fost acum 4 ani.
In acele zile multi colegi puneau deasemenea otet de mere in apa, se credea ca acesta putea preveni un focar de Adeno/Coli (boala tinerelor pasari), dar au descoperit ca nu a avut niciun efect.
Dar ceea ce-au descoperit, deasemenea, oamenii a fost faptul ca de atunci tricomonoza nu a mai fost o problema.
Primul campion care mi-a spus ca a oprit medicatia impotriva tricomonozei a fost un medic veterinar – Dr. Marien – iar el este un veterinar ce concureaza fantastic.
Ulterior, ati putut citi despre campioni ca Vandenabeele, De Bruyn  si altii care au descoperit ca nu mai au probleme cu tricomonoza.
Tratarea zburatorilor timp de o saptamana inaintea sezonului nu este gresita. Dar tratarea acestora de fiecarea data, dupa fiecare concurs poate conduce la probleme pe termen mai lung.

CIUDAT SAU NU?
Am destul de multe contacte in randul campionilor, medicilor veterinari si chiar al oamenilor de stiinta.
Odata, un om de stiinta, nebun dupa porumbei, mi-a spus: “Vei obtine bolile impotriva carora faci tratament.”
Asta a fost cu mult timp in urma si nu am stiut ce sa cred despre asta.
Mai tarziu am descoperit ce mult adevar era in spusele sale.
Sa luam de exemplu coccidioza, de dragul argumentului.
Pe vremuri am avut un microscop si testam excrementele pasarilor mele o data la 2 saptamani. Si rar s-a intamplat sa nu gasesc urme de coccidioza si prin urmare am aplicat tratamentul. Dar, dupa 2 sau 3 ani am fost atat de obosit de aceasta metoda, incat am oprit medicamentatia, iar dupa doar un an de zile nu am mai avut probleme cu coccidioza.
Cand am descoperit-o in cantitate mica, am lasat-o in pace, neluand nicio masura impotriva ei.
Coccidioza nu este o boala in sine. Devine o problema atunci cand porumbeii sunt slabiti de o alta boala, cum ar fi paratifoida, sau dupa o cursa grea.
Medicul veterinar Marien testa excrementele pasarilor dupa o cursa grea. El a descoperit de multe ori coccidioza, dar… dupa cateva zile aceasta disparea. Fara nici un medicament.
Astazi, el inca isi testeaza pasarile, dar acum pentru el aceasta este un criteriu al conditiei in care se alfla pasarea.
Coccidioza se poate vindeca spontan, cu conditia ca pasarile sa traiasca intr-un mediu uscat.

O NOUA STEA
Vorbind despre noi stele, cel mai bun concurent pe distante scurte in ultimii ani este, fara indoiala, tandemul Stickers - Donckers din Belgia.
Niciodata, vreun crescator nu a obtinut rezultate asa de incredibile ca ei. Niciodata, vreun crescator nu a castigat asa de multe titluri nationale de KBDB, asa cum au facut-o ei in 2011.
Cele mai de poveste rezultate s-au obtinut de la distante scurte – 40, 70, 125 si 225 km – dar nu subestimati importanta acestora in Belgia.
Originea pasarilor lor?
Aproape toate de la crescatori locali necunoscuti, doar doua din pasarile lor de baza provenind de la crescatori renumiti: Luc van Mechelen si Leo Heremans.
Pretul pentru unele din pasarile lor de baza a fost de UN EURO !!

MEDICAMENTATIA SI CRESCATORIA
Ce medicamente au folosit ei?
Timp de 8 ani nimic!
Nimic impotriva tricomonozei, coccidiozei sau infectiilor respiratorii.
Chiar nimic!!
Si au descoperit ca rezultatele lor au devenit mai bune.
Ceea ce-i distinge fata de altii, e faptul ca isi antreneaza pasarile ca dracul. Ei ar putea fi Americani sau Taiwanezi.
Cele mai multe din pasarile lor zboara de 3 ori pe saptamana, iar cand nu sunt concursuri ei le antreneaza individual.
Toata lumea este de acord cu importanta crescatoriei. Ea trebuie sa fie calduroasa, uscata si bine ventilata.
Pasarile tinere ale tandemului Stickers - Donckers sunt adapostite intr-o voliera deschisa! Peretele din fata este format din plasa de sarma! Fara sisteme scumpe, fara incalzire, doar plasa de sarma.
Puii sunt expusi la vant, frig si caldura, dar totusi ei distrug concursurile.
Saptamana de saptamana, an de an.

DESPRE MINE
Saptamana trecuta am aruncat un borcan cu o pulbere alba in el. Cel putin era la fel de greu ca piatra, fiind expirat.
E vorba de Ronidazol, medicament de care aveam asa de mare nevoie in trecut.
Ceea ce fac acum e sa pun usturoi in adapatoare pentru aproximativ o saptamana. Nu improspatez apa; torn doar apa proaspata in adapatoare atunci cand aceasta este aproape goala. Urmatoarea saptamana utilizez otet de mere, apoi o saptamana apa curata, pe urma folosesc iarasi usturoi.
Si din moment ce am facut asta nu am mai stiut ce e aia tricomonoza. Deoarece multi campioni fac acelasi lucru astazi, aceasta metoda trebuie sa fie una buna.

REZUMAT
Deci, pe scurt:
Pasarile sanatoase NU au nevoie de medicamente; nu poti turna conditia fizica afara dintr-o sticla.
-      Daca tot lotul s-ar imbolnavi, as recurge bineinteles la medicamentatie.
-      Daca doar cateva pasari s-ar imbolnavi, le-as elimina, mai putin pe cei buni pe care i-as trata separat.
-      Este absolut gresit sa tratam toate pasarile cu scopul de a vindeca doar cateva.
-      Amintiti-va ca noi, oamenii, nu luam aspirina cu scopul de a preveni o durere de cap cateva saptamani mai tarziu.
Toti cei care cred ca medicina va face din pasarile lor zburatori mai buni sunt pe drumul ultimei lor opriri: Deziluzia!


Alte articole Ad Schaerlaeckens, aici:

Articole ale altor columbofili celebri, aici:
http://porumbeivoiajori-marius.blogspot.ro/p/articole-columbofili-celebr.htmll

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu