"HONESTY is a very expensive gift. Do not expect it from cheap people" - "CORECTITUDINEA este un dar foarte scump. Nu te astepta la asa ceva din partea oamenilor ieftini"

Warren Buffet



marți, 5 mai 2015

"Nu-i pot suporta!", traducerea articolului "I cannot stand it" de Ad Schaerlaeckens

Mai jos, traducerea articolului “I cannot stand it” de Ad Schaerlaeckens (sursa: http://www.schaerlaeckens.com)


Mass-media şi şarlatanii
“Zilele campionilor” şi lucruri de acest fel nu sunt treaba mea. Nu sunt invidios pe plăcerea unora din extrasezon, însă vreau să fac ceva diferit în acel timp.
Era diferit în trecut, şi într-una din acele zile ale porumbeilor, se găsea mereu câte unul care vroia să se amuze pe seama dublei mele naționalități. Însă remărcile sarcastice, la adresa belgienilor, nu mă deranjează, dimpotrivă. Am ceva pentru această țară şi pentru oamenii ei şi, probabil, de aceea prefer să cumpăr porumbei de acolo.
Desigur, belgienii au şi ei lipsurile lor.
A fost perioada în care întreaga națiune era sub vraja cazului Dutroux, crimele unor fete tinere. Minți bolnave au existat întotdeauna şi pretutindeni, dar atitudinea presei față de acest caz a fost jenantă.

Media
Micile corpuri ale victimelor au fost exhumate şi îngropate din nou, ca şi cum s-ar fi dorit să stârnească isteria generală.
Confuzie, scurgeri de la Departamentul de Justiție, luare de mită de către forțele de ordine, alternând cu interviuri de stradă, cam aşa arăta scena în acele zile.
Totul era aşa de exagerat, încât a devenit clar, foarte curând, că totul se făcea doar pentru a realiza noi emisiuni, la care oamenii să se uite.
În sfârşit, băieții mass-media gândesc la fel şi astăzi în Belgia.
Cazul Dutroux: violență, sex şi crimă era visul fiecărui realizator de emisiuni TV. Nu era nevoie de nicio investiție pentru a angaja actori, care să solicite pachete salariale exagerate.
Apogeul s-a atins în momentul când au avut loc două înmormântări în aceeaşi zi. Ambele televizate şi ambele reluate iar şi iar. Singurul lucru de care am fost cruțați a fost lipsa unei anchete din care să rezulte la care din cele două înmormântări a participat mai multă lume.
Dar sunt şi emisiuni TV olandeze, ca cele matrimoniale, care le întrec cu mult pe cele belgiene. Dacă unul dintre cei doi nu îl place pe celălalt, îl poate trimite acasă doar prin apăsarea unui singur buton. Trebuie să fii cretin pentru a putea participa la o astfel de emisiune, şi, chiar un idiot şi mai mare să prezinți aşa ceva.
Pentru mine, toate aceste lucruri sunt aşa de lipsite de gust, fără umor şi incredibil de proaste. Am sentimentul că oamenii sunt selectați special pentru aceste întâlniri artificiale, din cauza prostiei lor naturale, a lipsei de romantism, a incapacității de a comunica sau a unei combinații a tuturor acestor lucruri.
De ce, v-ați putea întreba, sunt aceste lucruri prezentate la televizor? Răspunsul este de o simplitate uimitoare. Deoarece, dorim să vedem astfel de lucruri, iar realizatorii de emisiuni ştiu asta.
La fel de bine cum vânzătorii de medicamente ştiu ce-şi doresc crescătorii de porumbei: rezultate mai bune.

Explicație
Atâta timp cât va exista sportul columbofil, lucrurile vor rămâne la fel. Atâta timp cât există mass-media, vor fi recomandate produse care vă promit acelaşi lucru: rezultate mai bune!
Efectele acestor produse “miraculoase” sunt doar pe termen scurt, aşa cum ne arată experiența. Este de necrezut numărul produselor promovate şi dispărute de-a lungul anilor.
Citiți revistele vechi columbofile!
La început, unele produse se vând uşor, apoi crescătorii constată că nu sunt bune de nimic şi nu mai cumpără. Din acel moment produsul devine neimportant pentru vânzător. În acelaşi timp, apar alte noi produse, mult mai bune.

Ridicol
Reclame ridicole încearcă să stoarcă crescătorul de bani.
“V-ați săturat de pierderile excesive…” începe un astfel de anunț. Şi continua cu “testele din propriile noastre crescătorii au dovedit că, pierderile se pot reduce cu 80%, dacă administrați porumbeilor, în mod regulat, produsul X.”
Un alt anunț:
“Pudră de sânge, pentru aport de fier şi sânge. A se administra zilnic puilor de porumbei până la maturitate, de două ori pe săptămână în timpul sezonului sportiv, năpârlirii şi perioadei de reproducere.”
Dacă înțeleg bine, asta înseamnă tot anul.
Şi ce părere aveți despre “vaporizatorul biologic cu ulei Omega 3 pentru o mai bună dezvoltare a creierului”?
Sau despre “administrați înainte de concurs L.C.”?
“L.C. este o formă special de energie”, susține producătorul. “Aceasta este stocată în inima porumbelului şi în muşchii pieptului sub formă de picături microscopice lipidice (?), fiind eliberată în timpul zborului. Astfel, rezerva de energie a porumbelului este crescută dramatic, ceea ce conduce la rezultate excepționale.”
Incredibil! Ultima parte a anunțului nu are nicio limită: “Produsul oferă porumbelului un sentiment extraordinar de încredere în sine.”
Va trebui să administrați câte o pastilă pentru fiecare 100 de km, deci pentru o etapă de 800km asta înseamnă 8 pastile (şi nu 7), iar după administrare porumbelul nu mai trebuie eliberat.
În cele din urmă vă spune prețul.

Exact cum spuneam
Există această firmă care produce “Angel’s Brew” (băutura îngerilor).
Şi nu un singur produs, ci patru: originalul Angel’s Brew, Angel’s Brew pentru o formă de vârf, Angel’s Brew pentru năpârlire şi Angel’s Brew pentru reproducție.
“Creşte dorința partenerului şi stimulează porumbelul de a da tot ce are”, spune reclama.
Altă firmă a dezvoltat un spray care păstrează picioarele curate, “mărind semnificativ viteza de zbor”.
Toate astea sunt ridicole în ochii campionilor, însă aceste minunate produse nu sunt destinate acestora, ci pentru pierzătorii care vor să învingă.
Faptul că apar, iar şi iar, noi produse ne duce cu gândul la o singură concluzie: există cerere pentru ele.
Şi în acest fel, aceşti vânzători de castele de nisip reuşesc să prindă în mrejele lor, mai mulți crescători neatenți, decât un pescar mediu.

Cunoscut
Am menționat cazul Dutroux. Desigur, realizez faptul că televiziunile au nevoie de emisiuni importante pentru a atrage sponsorii. De asemenea, presa scrisă nu poate exista fără reclame.
De aceea, am învățat să închid ochii, din când în când, dar detest publicitatea.
Toate aceste produse noi, care apar an de an, nu au niciun rol constructiv în sportul columbofil. Ele au caracteristicile unui uragan. Nu există mult timp, sunt alcătuite din aer cald şi se evaporă în nimic.
Cu toate acestea, daunele pe termen lung pot fi considerabile.
Iar atunci când redacțiile ziarelor contribuie, ele însuşi, la aceste scheme de făcut bani sub masca de a produce ştiri, este un lucru rău.
Unele ziare sunt structurate doar pe publicitate, ceea ce corodează independența editorială.
Uneori mă gândesc: “Doamne, scapă-ne de aceşti şarlatani. Fă-i să-şi înghită limba şi să-şi piardă vocea ca Jantje Smit (cântăreț olandez). Fă-i aşa de tăcuți ca o muscă care pică în supă.”

Nu-i pot suporta, la naiba!



Alte articole Ad Schaerlaeckens, aici:


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu