Mai jos, traducerea articolului “I
cannot stand it” de Ad Schaerlaeckens (sursa: http://www.schaerlaeckens.com)
Mass-media şi şarlatanii
“Zilele
campionilor” şi lucruri de acest fel nu sunt treaba mea. Nu sunt invidios pe
plăcerea unora din extrasezon, însă vreau să fac ceva diferit în acel timp.
Era diferit în
trecut, şi într-una din acele zile ale porumbeilor, se găsea mereu câte unul
care vroia să se amuze pe seama dublei mele naționalități. Însă remărcile sarcastice,
la adresa belgienilor, nu mă deranjează, dimpotrivă. Am ceva pentru această
țară şi pentru oamenii ei şi, probabil, de aceea prefer să cumpăr porumbei de
acolo.
Desigur,
belgienii au şi ei lipsurile lor.
A fost perioada
în care întreaga națiune era sub vraja cazului Dutroux, crimele unor fete
tinere. Minți bolnave au existat întotdeauna şi pretutindeni, dar atitudinea
presei față de acest caz a fost jenantă.
Media
Micile corpuri
ale victimelor au fost exhumate şi îngropate din nou, ca şi cum s-ar fi dorit
să stârnească isteria generală.
Confuzie,
scurgeri de la Departamentul de Justiție, luare de mită de către forțele de
ordine, alternând cu interviuri de stradă, cam aşa arăta scena în acele zile.
Totul era aşa
de exagerat, încât a devenit clar, foarte curând, că totul se făcea doar pentru
a realiza noi emisiuni, la care oamenii să se uite.
În sfârşit,
băieții mass-media gândesc la fel şi astăzi în Belgia.
Cazul Dutroux:
violență, sex şi crimă era visul fiecărui realizator de emisiuni TV. Nu era
nevoie de nicio investiție pentru a angaja actori, care să solicite pachete
salariale exagerate.
Apogeul s-a
atins în momentul când au avut loc două înmormântări în aceeaşi zi. Ambele
televizate şi ambele reluate iar şi iar. Singurul lucru de care am fost cruțați
a fost lipsa unei anchete din care să rezulte la care din cele două
înmormântări a participat mai multă lume.
Dar sunt şi
emisiuni TV olandeze, ca cele matrimoniale, care le întrec cu mult pe cele
belgiene. Dacă unul dintre cei doi nu îl place pe celălalt, îl poate trimite
acasă doar prin apăsarea unui singur buton. Trebuie să fii cretin pentru a
putea participa la o astfel de emisiune, şi, chiar un idiot şi mai mare să
prezinți aşa ceva.
Pentru mine,
toate aceste lucruri sunt aşa de lipsite de gust, fără umor şi incredibil de
proaste. Am sentimentul că oamenii sunt selectați special pentru aceste
întâlniri artificiale, din cauza prostiei lor naturale, a lipsei de romantism,
a incapacității de a comunica sau a unei combinații a tuturor acestor lucruri.
De ce, v-ați
putea întreba, sunt aceste lucruri prezentate la televizor? Răspunsul este de o
simplitate uimitoare. Deoarece, dorim să vedem astfel de lucruri, iar
realizatorii de emisiuni ştiu asta.
La fel de bine
cum vânzătorii de medicamente ştiu ce-şi doresc crescătorii de porumbei:
rezultate mai bune.
Explicație
Atâta timp cât
va exista sportul columbofil, lucrurile vor rămâne la fel. Atâta timp cât
există mass-media, vor fi recomandate produse care vă promit acelaşi lucru:
rezultate mai bune!
Efectele
acestor produse “miraculoase” sunt doar pe termen scurt, aşa cum ne arată
experiența. Este de necrezut numărul produselor promovate şi dispărute de-a
lungul anilor.
Citiți
revistele vechi columbofile!
La început,
unele produse se vând uşor, apoi crescătorii constată că nu sunt bune de nimic
şi nu mai cumpără. Din acel moment produsul devine neimportant pentru vânzător.
În acelaşi timp, apar alte noi produse, mult mai bune.
Ridicol
Reclame ridicole
încearcă să stoarcă crescătorul de bani.
“V-ați săturat
de pierderile excesive…” începe un astfel de anunț. Şi continua cu “testele din
propriile noastre crescătorii au dovedit că, pierderile se pot reduce cu 80%,
dacă administrați porumbeilor, în mod regulat, produsul X.”
Un alt anunț:
“Pudră de
sânge, pentru aport de fier şi sânge. A se administra zilnic puilor de porumbei
până la maturitate, de două ori pe săptămână în timpul sezonului sportiv,
năpârlirii şi perioadei de reproducere.”
Dacă înțeleg
bine, asta înseamnă tot anul.
Şi ce părere
aveți despre “vaporizatorul biologic cu ulei Omega 3 pentru o mai bună
dezvoltare a creierului”?
Sau despre “administrați
înainte de concurs L.C.”?
“L.C. este o
formă special de energie”, susține producătorul. “Aceasta este stocată în inima
porumbelului şi în muşchii pieptului sub formă de picături microscopice
lipidice (?), fiind eliberată în timpul zborului. Astfel, rezerva de energie a
porumbelului este crescută dramatic, ceea ce conduce la rezultate excepționale.”
Incredibil!
Ultima parte a anunțului nu are nicio limită: “Produsul oferă porumbelului un
sentiment extraordinar de încredere în sine.”
Va trebui să
administrați câte o pastilă pentru fiecare 100 de km, deci pentru o etapă de
800km asta înseamnă 8 pastile (şi nu 7), iar după administrare porumbelul nu
mai trebuie eliberat.
În cele din
urmă vă spune prețul.
Exact cum spuneam
Există această
firmă care produce “Angel’s Brew” (băutura îngerilor).
Şi nu un singur
produs, ci patru: originalul Angel’s Brew, Angel’s Brew pentru o formă de vârf,
Angel’s Brew pentru năpârlire şi Angel’s Brew pentru reproducție.
“Creşte dorința
partenerului şi stimulează porumbelul de a da tot ce are”, spune reclama.
Altă firmă a
dezvoltat un spray care păstrează picioarele curate, “mărind semnificativ
viteza de zbor”.
Toate astea
sunt ridicole în ochii campionilor, însă aceste minunate produse nu sunt destinate
acestora, ci pentru pierzătorii care vor să învingă.
Faptul că apar,
iar şi iar, noi produse ne duce cu gândul la o singură concluzie: există cerere
pentru ele.
Şi în acest
fel, aceşti vânzători de castele de nisip reuşesc să prindă în mrejele lor, mai
mulți crescători neatenți, decât un pescar mediu.
Cunoscut
Am menționat
cazul Dutroux. Desigur, realizez faptul că televiziunile au nevoie de emisiuni
importante pentru a atrage sponsorii. De asemenea, presa scrisă nu poate exista
fără reclame.
De aceea, am
învățat să închid ochii, din când în când, dar detest publicitatea.
Toate aceste
produse noi, care apar an de an, nu au niciun rol constructiv în sportul
columbofil. Ele au caracteristicile unui uragan. Nu există mult timp, sunt alcătuite
din aer cald şi se evaporă în nimic.
Cu toate
acestea, daunele pe termen lung pot fi considerabile.
Iar atunci când
redacțiile ziarelor contribuie, ele însuşi, la aceste scheme de făcut bani sub
masca de a produce ştiri, este un lucru rău.
Unele ziare
sunt structurate doar pe publicitate, ceea ce corodează independența editorială.
Uneori mă
gândesc: “Doamne, scapă-ne de aceşti şarlatani. Fă-i să-şi înghită limba şi
să-şi piardă vocea ca Jantje Smit (cântăreț olandez). Fă-i aşa de tăcuți ca o
muscă care pică în supă.”
Nu-i pot
suporta, la naiba!
Alte articole Ad Schaerlaeckens, aici:
Articole ale altor columbofili celebri, aici:
http://porumbeivoiajori-marius.blogspot.ro/p/articole-columbofili-celebr.html
http://porumbeivoiajori-marius.blogspot.ro/p/articole-columbofili-celebr.html
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu