"HONESTY is a very expensive gift. Do not expect it from cheap people" - "CORECTITUDINEA este un dar foarte scump. Nu te astepta la asa ceva din partea oamenilor ieftini"

Warren Buffet



miercuri, 21 ianuarie 2015

"De vorba cu Rudi Desaer", traducerea articolului "A conversation with Rudi Desaer" de Ad Schaerlaeckens

Mai jos, traducerea articolului “A conversation with Rudi Desaer” de Ad Schaerlaeckens (sursa: http://www.schaerlaeckens.com)

De vorbă cu Rudi Desaer
Dacă întrebi columbofilii despre cel mai bun crescător de fond-maraton, din ultima vreme, sunt şanse mari ca răspunsul să fie Rudi Desaer din Ruiselede. Eu sunt de aceeaşi părere, de aceea, i-am făcut o vizită.
Şi a meritat.

Introducere
Rudi Desaer deține nu mai puțin de 4 campioni naționali. Iar aceştia sunt adevărați campioni naționali, fiind cei mai rapizi din întreaga țară.
În 2014 el a obținut locurile 1, 2, 3 (în total 28 de clasări, cu 31 de porumbei angajați) la etapa provincială Tours, împotriva a 6.400 de păsări.
În 2013 el a câştigat 21 de locuri întâi, inclusiv patru etape provinciale şi două seminaționale.
În aceeaşi zi, Rudi a câştigat locul 1 provincial Limoges (3.434 porumbei maturi) şi locul 1 provincial Bourges (3.324 yearlingi). Pentru Limoges asta a însemnat locurile 2 şi 6 naționale, împotriva unui număr de 18.390 porumbei.
În 2009 el a fost locul 2 național pe distanțe lungi KBDB.
În 2010 a obținut locul întâi național pe distanțe lungi KBDB.
A încheiat anul 2014 pe primul loc.

Ar mai trebui spus că toți zburătorii lui au fost vânduți în 2010. O asemenea revenire spectaculoasă este posibilă doar având un lot de reproducție de primă clasă.
Majoritatea zburătorilor săi au în spate porumbei Gaby Vandenabeele, precum “Kolonel”, “Wittenbuik”, “Kleinen”, “Turbo”, “Bliksem”, “Limoges” şi aşa mai departe.


Rudi Desaer

Fără comentarii
Unii dintre super zburătorii săi:
-” NEYMAR”  (B 12-3120018)
Fontenay 220 – 1
Tours Prov. 6.400 – 8
Limoges Nat. 18.390 –  6
Gueret Nat.Zone 2.222 – 9
La Souterainne Nat. 11.236 – 10
Tulle Nat.Zone 2.209 – 20
Souillac Nat. 3.641 – 28
Tulle Nat. 5,976 – 42
Tulle Nat. 6.972 – 107
Limoges Nat. 7.221 – 114
Nat Cahors. 7.140 – 176
-” FAVORITE”  (B 11-3123742)
Limoges Prov. 3.434 – 1
Limoges Nat. 18.390 – 2
Tours Prov. 6.400 – 3
Limoges Nat. 7.221 – 17
Fontenay 7.568 – 21
Chateauroux Nat. 15.904 – 40
Souillac Nat. 5.284 – 41
Tulle Nat. 7.350 – 69
Argenton Nat. 22.384 – 142


“New Tours” (B 10-3020802)
“New Tours” este un adevărat exponent al porumbeilor Gaby Vandenabeele, acesta având în spate liniile de sânge ale lui  “Turbo”, “Wittenbuik”, ”Limoges” si “Kleine”.
“New Tours” a câştigat locul întâi național Cahors (742 km) cu o viteză medie de 1.062m/min şi a obținut locul 6 Național Limoges (600 km) cu o viteză de 1.816m/min. Cu alte cuvinte, a câştigat atât  etape cu vânt puternic din față, cât şi etape cu vânt din spate. A câştigat, de asemenea, şi etape de viteză şi demifond.
Cahors National 7136-1 (742 km)
Arras 264- 1 (94 km)
Tours Provincial 3526-1
Tours Provincial 515-1
Limoges National 14679-2
Tours Provincial 6400-1
National Souillac 5282-10
Limoges National 13781-18
Brive National 11130-81
National Argenton 19782-87

” Antonio”  (B 10-3020860).
“Antonio” este, să nu vă mire, frate bun cu “New Tours”. Mama lor se numeşte “t Goedje”, o femelă reproducătoare fără precedent.
“Antonio” a câştigat locurile 2 si 3 la nivel de club, în etape de viteză, de la distanțe mai mici de 100km.
Souillac NATIONAL 7756 – a obținut locul întâi, cu un avans de 5 minute.


” New Jens”  (B 10-3020896)
“New Jens” a câştigat locul întâi la etapa Arras (mai puțin de 100 de km) dar, de asemenea:
Locul întâi național Limoges, 13.789 de porumbei, cu un avans de 10 minute.
Doi frați care au câştigat o etapă națională cu un avans de 5, respectiv 10 minute? Putem discuta destul de mult pe marginea acestui subiect.
 
-Concurezi doar porumbei din această zonă, Flandra?
-Da, doar porumbei din Flandra.

-Aş putea trage concluzia că tu consideri că porumbeii din Flandra sunt superiori pe distanțe lungi?
-Dacă vrei un răspuns sincer, atunci acesta este cu certitudine afirmativ.

-Sportul columbofil ți-a furnizat momente deosebite. Au fost şi neplăceri?
-Câteva. Dar ceea ce mă deranjează cu adevărat este gelozia. Şi, de asemenea, acei oameni care încearcă să-şi găsească scuze pentru propriile eşecuri. Amplasarea crescătoriei este principală scuză când vine vorba de rezultate slabe. Însă, dacă vecinii columbofili  reuşesc să claseze, ar trebui să poți face acelaşi lucru.

-Eşti genul de columbofil care-şi face reclamă, ca mulți alții în zilele noastre, doar pentru a atrage atenția cumpărătorilor străini?
- Dețin 60 de văduvi, jumătate sunt yearlingi. Aceştia trebuie să zboare, cel putin până la 4 ani, circa 11 etape pe an. Mă concentrez pe cele 5 etape naționale: Limoges, Cahors, din nou Limoges, Brive si Tulle. 60 de zburători sunt destul de mulți, dar majoritatea aşa numiților columbofili “reclamă” concurează mult mai multe păsări.

-Ce ne poți spune despre concursurile cu puii?
-Nu prea sunt interesat de acest tip de concurs. Puii sunt concurați 10 etape, dintre care o etapă de 400 km. Dacă exagerezi vei plăti un preț mai târziu. Columbofilii care cer prea mult puilor, nu vor reuşi să aibe porumbei de 4 ani câştigători de etape naționale.

-Ce porumbei au avut cel mai mare impact în formarea liniei tale de porumbei?
-Linia “Limoge” a lui Vandenabeele. De asemenea, linia “Turbo” a lui Gaby. Linia Rufin Heymans. Acest sânge este în majoritatea păsărilor mele.


-Te-ai gândit vreodată să concurezi văduvia totală?
-Bineînțeles că am auzit de această metodă, însă nu m-am gândit la ea. De ce ar trebui să o fac? Rezultatele mele sunt destul de bune, nu-i aşa?

-Corect! Ai nişte porumbei fantastici de distanțe lungi. Se comportă la fel de bine concurați pe distanțe mai scurte, ca pui?
-“New Jens” (locul 1 național Limoges), a câştigat şi locul 1 Arras, 94 Km. Câştigătorul etapei naționale Souillac (“Antonio”) a câştigat locul 2 la Arras. De ce, totuşi,  nu reuşesc ca pui? Ideea este că nu mă concentrez pe acest tip de zboruri.

-Este nevoie să oferi porumbeilor  un amestec special pentru zborurile la distanțe lungi?
-Hmm. Nu neapărat. Îi  hrănesc cu mai mult porumb, în rații mici.

-Unii crescători olandezi susțin că porumbeii de fond-maraton ar trebui să se antreneze cel puțin 3 ore pe zi. Eşti de acord cu aceştia?
-Nu, nu sunt de acord. Porumbeii mei se antrenează de două ori pe zi, câte 45 de minute. Şi ar trebui să fie de ajuns.

-Presupun că aplici metoda întunericului în cazul masculilor văduvi?
-Nu, nu o fac. Problema mea este că nu îmi doresc să fiu învins în primele etape de viteză din sezon. Poate că ar trebui să aplic această metodă, deoarece, am observat că porumbeii care nu sunt ținuți la întuneric îşi pierd condiția spre sfârşitul sezonului.

-Nu ai ascuns niciodată faptul că-ți tratezi porumbeii în timpul sezonului. Nu îți e teamă că păsărilor tale le va lipsi sănătatea naturală?
-Nicidecum! Ai spus corect “în timpul sezonului”. În afara sezonului nu primesc niciun medicament. Un bun indicator, în legătură cu acest lucru, este durata mare a vieții sportive. Porumbeii mei ajung la apogeu la vârsta de 4 ani. Există vreo dovadă mai bună că fac bine, ceea ce fac?

-Unii oameni susțin că pot recunoaşte un porumbel capabil să zboare pe distanțe lungi. Tu poți face aşa ceva?
-Da, sigur că pot, dar nu uitându-mă la corpul porumbelului, ci la clasamente.

-Care este cel mai bun lucru pe care l-ai făcut, în legătură cu sportul columbofil?
-Am făcut multe lucruri bune. În primul rând am achiziționat porumbei Vandenabeele în 1995, din toți campionii săi pe care-i deținea la acea vreme. La început am luat 10, mai târziu aproximativ 20.
(Notă Ad Schaerlaeckens:  în acea vreme şi eu am luat porumbei din “Kleinen”, “Turbo”, “Kolonel” – tatăl lui “Bliksem”, “Stier” şi alții. Încă mai am taloanele lor, însă nu şi descendenții acestora. I-am eliminat datorită rezultatelor lor proaste. Mare greşeală.)

-Câți dintre aceşti porumbei, achiziționați de la Gaby  au fost cel puțin folositori?
-Aproximativ jumătate.

-Care este cea mai mare greşeală pe care ai făcut-o?
-Să ignor sfatul veterinarului meu. S-a întâmplat odată ca porumbeii mei să fie într-o stare proastă. Veterinarul m-a sfătuit să-i tratez timp de o săptămână. Dar după 2 zile păsările arătau din nou bine şi am întrerupt tratamentul. Rezultatul: după câteva săptămâni, porumbeii au picat din nou în aceeaşi stare. Plictisit de rezultatele proaste, am ascultat de medical veterinar şi i-am tratat pe o perioadă destul de lungă.

-Care crezi că este cea mai mare prostie din sportul columbofil?
-Faptul că nu poți cumpăra porumbei buni, aşa cum susțin unii.

-Ce crezi despre semnul din ochi?
-Nu există o prostie mai mare.

-Ce ne poți spune despre crescătorie?
-Sunt pentru încălzirea crescătoriei, atunci când este multă umiditate în atmosferă.
Să-ți spun o anecdotă. Am avut odată o crescătorie din care porumbeii nu concurau deloc bine. Chiar mai rău, nu puteam să le mențin sănătatea, iar porumbeii intrau fără tragere de inimă în acea crescătorie. “Pânză de apă subterană” mi-a spus Vandenabeele. Dar eu sunt sceptic, de felul meu, şi am râs de spusele lui. Dar nu pot uita acest lucru. Mi-am mutat porumbeii în altă crescătorie, iar vitalitatea acestora a crescut aproape imediat. Şi ce e mai important: au început să zboare bine. Cei mai buni zburători actuali sunt ținuți în aceeaşi crescătorie. De atunci am început să iau în serios această problemă.

-Faci ceva cu totul special înainte de un concurs important (național)?
-Numic deosebit, cu siguranță nu încerc o supra motivare. Aceasta duce rareori la ceva bun, dimpotrivă, fiecare schimbare are prețul ei.

-Ai vreun sfat legat de tratamente?
-Unii găsesc coccidioza nepericuloasă, eu unul consider că este. Pe de altă parte, nu am curajul să administrez un tratament de căteva zile, înainte de îmbarcare. Împotriva tricomonozei nu este nicio problemă.

-Tu pierzi la fel de mulți pui  ca şi ceilalți crescători? Este Adenocoli un coşmar şi pentru tine?
-Acum, în August, am pierdut cam o treime din lotul de pui. Am reprodus 140 şi mai am aproximativ 100 de pui. Am avut probleme cu Adenocoli în trecut, dar este din ce în ce mai bine, an de an.

-Care din porumbeii tăi, de acum, sunt cei mai buni?
-Greu de spus. Am mai multi porumbei buni. “Neymar” poate?
Favoritul meu este “New Tours”. Nu doar datorită rezultatelor sale. A câştigat locul întâi la etapa provincială Tours, cu o zi înainte de moartea tatălui meu. Prin urmare am o legatură emoțională cu acest porumbel.

Până acum, Rudi Desaer este, în ultimii ani, probabil cel mai bun în aşa numitele concursuri de distanță lungă. El nu a devenit un încrezut, dimpotrivă.
Niciodată Rudi nu va ridica vocea la ceilalți. Acest om este un foarte bun cunoscător la mână al porumbeilor şi foarte conştiincios în privința lor.
Cum a reuşit să concureze aşa de bine pentru aşa de multă vreme?

El doreşte să câştige toate concursurile, împotriva tuturor? De la granița franceză la cea olandeză, de la Marea Nordului în Germania. Aceasta este ambiția lui şi trebuie să recunoaştem că porumbeii lui sunt cei mai buni în concursurile de la 500 la 700 km.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu