"HONESTY is a very expensive gift. Do not expect it from cheap people" - "CORECTITUDINEA este un dar foarte scump. Nu te astepta la asa ceva din partea oamenilor ieftini"

Warren Buffet



miercuri, 1 februarie 2012

II - Prezentare porumbei proprii - Redbull si descendentii sai

Cand am reinceput sa cresc porumbei voiajori am vrut ca toate pasarile sa poata zbura la mine. De aceea am achizitionat initial doar pui nezburati. Datorita pierderilor masive a acestor pui (undeva la 70-80%), am hotarat ca trebuie totusi sa cumpar porumbei maturi.

Prima pereche de porumbei maturi au fost "Redbull" si "Lady" luati de la dl. Adrian Craciunescu din Mizil PH.
Redbull este o combinatie 50% Sion-50% Wim Muller ce are la baza ascendenti Jan Aarden. Este unul dintre porumbeii mei foarte calmi, nefiind in acelasi timp si bland.
 Lady este fiica din celebrul  "Nero", mama in schimb avand origini de viteza Eijerkamp pe linia Van Loon - nepoata din Silver Shadow.

Initial, i-am pastrat in pereche rezultand doi pui:
Primul, dupa rezultate bune in prima parte a sezonului, chiar clasand la 200Km, s-a pierdut inexplicabil la 260Km - urmatoarea etapa. A fost unii din cei mai reusiti pui de anul trecut ca aspect si prezenta de spirit.

Cel de-al doilea, daca in prima parte a sezonului nu a excelat, atunci cand distantele au crescut a inceput sa vina tot mai bine, reusind si o clasare destul de buna la concursul Derby pui. Aceasta clasare impreuna cu clasarea lui "Sam" (vezi articolul de pe blogg) mi-au adus si un loc 2 la Crescatori - Derby pui 2011- pe club.

De remarcat este faptul ca ambii pui au avut culoarea solzata, culoare pe care niciunul dintre parinti nu o are. Fenotipic, pentru ca asa cum se vede Redbull este heterozigot din punct de vedere genotipic (existenta punctelor negre pe aripi), iar in pedigree-ul lui se poate vedea ca a avut multi ascendenti solzati.

A doua combinatie pentru Redbull a fost cu o porumbita de origine Dordin - Imbrecht. Din pacate nu am poze cu aceasta porumbita fiind imprumutata doar pe perioada reproductiei. Este o porumbita de talie mare, de culoare albastru deschis cu pene albe.
Din aceasta pereche am reprodus 3 pui care s-au dovedit toate 3 a fi femele:


Observati iarasi culoarea solzat la doua treimi din puii lui Redbull.
Toate 3 porumbitele fiind tardive la anul nu o sa le zbor decat in tara - viteza, demifond. In acelasi timp o sa scot unu sau doi pui din fiecare.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu