"HONESTY is a very expensive gift. Do not expect it from cheap people" - "CORECTITUDINEA este un dar foarte scump. Nu te astepta la asa ceva din partea oamenilor ieftini"

Warren Buffet



marți, 1 ianuarie 2013

Porumbeii mei - Matca 2013 - Forecast

Anul trecut - 2012 (azi fiind 1 Ianuarie, pot spune deja anul trecut) am facut cateva achizitii, in special, pentru lotul de matca. Toate aceste noi pasari au fost achizitionate de pui, astfel incat la ora actuala toti zboara la mine.
De fapt, asa cum am mai spus si in alta postare, unul dintre obiectivele principale de anul trecut a fost acela de a invata la mine toti porumbeii de matca, asa incat la ora actuala toti porumbeii mei zboara afara.
Achizitiile le-am facut de la un crescator din zona, crescator ce obtine in mod constant, an de an, premii la categoria fond-maraton.
Voi prezenta pe rand aceste noi achizitii in conctinuare:

1. "Rambo" - combinatie Desmet Mathys/Dordin/Bricoux/Catrysse/Janssen, obtinut din porumbei de la Catea+Georgescu, Stefan Gheorghe si Chiriac Ion.
"Rambo" este semifrate cu urmatorii porumbei:
- loc 10/900p, Derby Pui, Yelanets 2003-550km, porumbel care in 2005 a facut norma la Mare Fond.
- loc 8 National Palmares Fond - Expo Targoviste, 2005, porumbel ce a clasat 10 fonduri din 10 zburate.
De asemenea, in pedigree-ul lui "Rambo" se afla si multi alti porumbei cu rezultate foarte bune.

2. "Blackie" - combinatie Desmet Mathys/Norben Norman/Aarden/VanBruaene/Dordin/R.Venus.
"Blackie" este inrudit oarecum cu "Rambo", astfel ca semifratele lui "Rambo", loc 8 National Palmares Fond, este nimeni altul decat bunicul dinspre mama al lui "Blackie".

3. "Blues" - combinatie Dordin/R.Venus/Desmet Mathys/Bricoux/Janssen, femela obtinuta din porumbei de la Stefan Gheorghe, Catea+Georgescu si Chiriac Ion.
"Rambo" si "Blues" au acelasi bunic dinspre mama.

Asadar, acesti 3 porumbei au sange destul de asemanator, sange care a dat foarte multi campioni de-a lungul timpului.
Pe acesti 3 porumbei imi voi crea perechile de matca 2013. De fapt, majoritatea porumbeilor de matca din 2012 vor fi inlocuiti.
Motivele pentru care am recurs la aceasta solutie au fost urmatoarele:
- sangele acestor 3 porumbei este lucrat de crescatorul de la care i-am achizitionat de foarte mult timp - peste 10 ani.
- rezultatele obtinute de rudele acestor porumbei sunt remarcabile.
- crescatorul locuieste in apropierea mea, asadar aclimatizarea nu va fi necesara.

De exemplu, la fondurile de anul trecut, acest crescator avea majoritatea porumbeilor acasa in timp ce eu nu aveam niciunul sosit. Este drept ca eu am concurat doar cu yearlingi anul trecut.
Totusi, am vrut sa vad si cum se comporta la zbor acesti porumbei fata de pasarile mele actuale. Astfel, doua pasari (achizitionatre de la acelasi crescator, altele decat cele 3 prezentate mai sus) au fost zburate la pui.
Din aceste doua, una s-a pierdut la ulrima etapa (320km), cealalta facand parte din echipa de zbor. Asta in conditiile in care din 14 pui scosi la mine, am ramas cu 4 dupa ultima etapa.

In continuare sa vedem care vor fi perechile de matca:
1. "Redbull" (combinatie Sion/Wim Muller) + "Blues"
2. "Little Blue" + "Riven"
Aceasta este singura pereche in care nu voi inocula sangele nou, deocamdata. Femela "Riven" este fiica din perechea "Bricoux-Ukrainianca", singura pasare ramasa din aceasta pereche. Din pacate "Bricoux" a disparut de acasa in aceasta iarna - mai mult ca sigur uliul.
3. "Rambo" + "Ukrainianca" (100% R. Hermes)
4. "Blackie" + "Aardena2". Femela tardiva "Aardena2" este reprodusa de perechea "Little Blue" + "Aardena" (100% Jan Aarden - Natural Belgia). Si pe "Aardena" am pierdut-o.

Aceste 4 perechi vor reprezenta matca 2013.
Little Blue, Redbull si Ukrainianca sunt veteranii.

Va urma prezentarea porumbeilor de zbor...

Un an nou cat mai bun va doresc!

4 comentarii:

  1. Un an mai bun si multa sanatate in primul rand.
    Mie unu imi place "la nebunie" acest blog.Mult succes pe mai departe.Mi-ar placea sa cred ca sunt multi incepatori care il frecventeaza ar avea un solid pilon de ancorare in frumoasa lume a columbofiliei.
    Cu stima,
    Ing. Mohora

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Un an foarte bun va doresc si eu!
      Sanatate si multe bucurii alaturi de cei dragi si alaturi de porumbei!
      Numai bine!

      Ștergere
  2. Multa bafta in noul an si iti doresc ca noile perechi formate sa-ti ofere ceea ce speri!
    Cu respect,
    Adi Dragan

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sa fie!
      La fel si tie iti doresc!
      Deocamdata perechile nu sunt formate, dar sper ca cel putin 80% din situatia prezentata sa se si adevereasca.
      Spun asta deoarece stim cu totii ca uneori este foarte greu sa imperechem pe X cu Y, iar eu cred ca cel mai important este sa avem in crescatorie porumbei multumiti de pereche. Mai ales in cazul zburatorilor. Dar si la matca, deoarece exista marele risc de destramare a perechilor in timpul reproductiei.
      Multa bafta!

      Ștergere