"HONESTY is a very expensive gift. Do not expect it from cheap people" - "CORECTITUDINEA este un dar foarte scump. Nu te astepta la asa ceva din partea oamenilor ieftini"

Warren Buffet



joi, 3 ianuarie 2013

"Din nou hrana spirituala!" dupa articolul "Again food for thought" de Ad Schaerlaeckens


Este sportul columbofil o afacere profitabila? Sa vedem mai jos ce parere are Ad Schaerlaeckens despre evolutia acestuia in Belgia si Olanda.
Sursa: „Again food for thought” (http://www.schaerlaeckens.com).

„Atunci cand m-am mutat in oraselul unde locuiesc acum (8,000 de locuitori) existau 4 cluburi columbofile, astazi exista doar unul singur.
In satul vecin erau 86 de columbofili, acum sunt doar 9.
In orasul Tilburg erau 1.700 ce columbofili, astazi  au ramas doar 90.
Este intr-adevar deprimant!

La ora actuala in Polonia sunt aproximatv 47.000 de columbofili. Ce am gresit noi oare in Olanda si Belgia?
Aceasta evolutie dramatica nu a fost unica schimbare.
Unul dintre motivele care au facut acest sport atat de popular in urma cu ceva timp, a fost faptul ca se puteau castiga multi bani in timpul sezonului.
Luati exemplul meu: In acele zile, porumbeii mei castigau mai multi bani decat puteam face eu muncind.
Astazi castigurile aproape ca nu mai exista. Banii au disparut impreuna cu crescatorii.”


Eu unul nu am putut sa nu remarc tinuta aleganta a acestor columbofili. De asemenea, o alta observatie ar fi media de varsta, destul de inaintata.
Probabil nu s-a facut nimic pentru a se atrage periodic noi tineri incepatori in acest sport. Probabil diferentele de valoare au fost asa de mari incat incepatorii nu au avut nicio sansa in acest sport. Asa ca au renuntat repede. Iar, cum nimeni nu s-a nascut nemuritor, crescatorii au disparut incetul cu incetul.
Ad nu precizeaza exact cati ani au trecut de atunci. Probabil destul de multi.
Insa sportul columbofil a ramas o afacere din care se pot scoate bani in continuare. Sa vedem si alte modalitati:

„O ALTA CALE
Crescatorii de azi pot face in continuare bani,  dar nu din concursuri, ci din vanzarea porumbeilor.
Nu catre columbofilii olandezi si belgieni, acestia nefiind dispusi sa plateasca prea multi bani pe porumbei, ci catre straini.
Japonezii au inceput sa cumpere pasari in anii  ’70, apoi taiwanezii si acum chinezii.
Bineinteles ca acestia nu cumpara pasari la intamplare, ei vor pasari de la crescatori cu renume, altfel spus, de la columbofili faimosi.”

Dar ce inseamna cuvantul „FAIMOS” in zilele noastre? Stim cu totii ca sunt foarte multi crescatori campioni si la noi in tara, crescatori de care majoritatea celorlalri nu au auzit. De ce? Pentru ca nu li s-a facut reclama.
Pe de alta parte exista si crescatori care au castigat cateva concursuri, apoi cu ajutorul unei publicitati asidue, acestia au devenit faimosi peste noapte. Si au inceput sa vanda porumbei la gramada.
Sa vedem si parerea lui Ad Schaerlaeckens, vizavi de termenul faimos:

„FAIMOS
Deci, ce  trebuie sa faca columbofilii olandezi si belgieni pentru a obtine cat mai multi bani din acest sport? Sa devina faimosi.
Dar acest lucru nu este posibil fara pasari bune, ai putea gandi. 
Aceasta este o neintelegere foarte rar intalnita.
Sunt o multime de crescatori faimosi in intreaga lume, crescatori care vand mult, dar… ale caror pasari sunt de-o calitate slaba.
Cum poti deveni faimos in tarile de la marea Nordului?
-       Concureaza pe distante lungi!
-       Concureaza cu cat mai multe pasari!
-       Fii in bune relatii cu presa, bineinteles, inseamna ca va trebui sa platesti pentru asta!
-       Preferabil sa detii o linie proprie de porumbei.
Crescatorii mici, care participa doar la concursuri de viteza-demifond pentru ca nu detin destule pasari pentru a zbura si concursurile de fond-maraton, pot sa renunte la ideea de a deveni faimosi.
Chiar daca acestia au  super pasari, sansele ca ei sa fie ignoorati sunt foarte mari.”



„EXEMPLE
Ma voi da de exemplu pe mine.
 In 2009 am angajat 3 porumbei la un concurs de distanta lunga, cu lansare din Blois.
 Am castigat locul 2 si 3 provincial, iar la nivel national locurile 9 si 12.
O saptamana mai tarziu au aparut in presa articole cu crescatori de au obtinut rezulate “bune” la concursul respectiv.
Numele meu nu a fost mentionat, un coleg care a castigat 18 premii a primit toata atentia.
Dar… acest crescator a imbarcat 37 de porumbei, iar cand eu aveam 2 porumbei sositi (deci, doar unul lipsa), el nu  avea nici macar unul sosit din cei 37 de porumbei imbarcati.
Un nume ce apare de 18 ori in clasament pare impresionant. Acesta este mult mai important decat un nume care este mentionat doar de doua ori. Astfel de lucruri se intampla deseori.
Crescatorul care claseaza  40 din 100 de porumbei angajati a obtinut de fapt un rezultat mediu.
Cel care a obtinut 5 clasari participand cu 5 porumbei este crescatorul care are un foarte bun rezultat.
Insa,  primul primeste, de cele mai multe ori, toti laurii victoriei.
 Oamenii desptepti, care stiu sa citeasca rezultatele, sunt constienti de acest lucru.
Stiti ce se intampla aici?
Multi campioni merg la crescatorii mici si necunoscuti care detin putine pasari, dar bune, atunci cand vor sa isi imbunatateasca propria familie de porumbei.
Astfel acesti oameni cumpara porumbei pe bani putini, in timp ce ei vand pasari pe foarte multi bani.
Cel putin strainilor!!!”



„PUBLICITATEA
Publicitatea realizata cu ajutorul mass-mediei este cea care ii face pe straini dornici de a cumpara pasari de la anumiti crescatori de aici.
Presa este cea care poate influenta parerile.
Crescatorii destepti din Olanda si Belgia care nu detin pasari capabile sa castige primele locuri in concursuri, realizeaza acest lucru si bucurori platesc pentru publicitate.
Din pacate, multi crescatori de afara nu realizeaza ca publicitatea nu este intotdeauna facuta ca urmare a unor rezultate bune, ci deoarece se plateste pentru ea.
Iar atunci cand vanzatorii nu pot arata propriile rezultate, ei vor prezenta familii si linii de sange renumite, cunoscand naivitatea concurentei.

MEREU LA FEL
Cand un chinez, japonez, taiwanez sau oricine aude de o pasare super, primul lucru pe care il intreaba este: <<Ce linie este acest porumbel?>> Acelasi lucru se intampla si cand cineva concureaza foarte bine.

Niciodata nu voi uita vizita pe care mi-a facut-o un chinez impreuna cu prietenul sau olandez, prin 2005.
Vroiau sa cumpere 6 pasari.
Dupa ce si-au ales cei 6 porumbei, le-am dat pedigree-le si au plecat. Apoi, la 10 minute a sunat soneria si iata-i din nou.
Oare au uitat ceva?
Nu, nu uitasera nimic. Chinezul aruncase o privire peste pedigree si gasise unul care nu i-a placut.
Pasarea  era din 04-124, porumbel ce nu era reprodus direct de mine, ci de Leo Heremans.
Si asta a fost o problema pentru chinez. Nu auzise niciodata de Heremans, de aceea m-a rugat, daca sunt dragut, sa ii schimb pasarea.
Nicio problema.
Ghiciti ce s-a intamplat in septembrie 2012?
Chinezul mi-a scris intrebandu-ma daca pot sa-i cumpar 12 pasari de la Leo Heremans!
Nicio sansa.
Apoi, poate ma credeti, poate nu ma credeti, mi-a cerut sa ii vand porumbelul meu 04-124. Astfel, ar avea si el macar o pasare Heremans!

In  2005 Leo a avut super pasari dar nu era un nume cunoscut in China. Astazi toata lumea a auzit de el, foarte multa lume dorindu-si pasarile sale.

LEO HEREMANS
Am fost primul care a cumparat porumbeii sai pentru prieteni din Taiwan si China. Asta era prin 2003. De ce doar pentru prieteni?
Deoarece ceilalti nu au dorit sa cumpere pasari de la un crescator de care nu auzise vreodata.
Pasarile Heremans sunt la mare cautare acum.
Daca dai crezare tuturor reclamelor din revistele columbofile, dintr-odata, jumatate de tara par sa aibe pasari Heremans.
In 2004 am luat 6 pasari de la Leo Heremans, doar una mi-a mai ramas. Asta deoarece, chiar si Heremans reproduce porumbei de calitate slaba, dar se pare ca de acest lucru este constient doar Heremans.
Cateodata, imi pare rau de toti cei care isi cumpara castele de nisip din banii castigati cu greu.
Ma intreb care va fi urmatorul nume care va fi pe val.”


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu