"HONESTY is a very expensive gift. Do not expect it from cheap people" - "CORECTITUDINEA este un dar foarte scump. Nu te astepta la asa ceva din partea oamenilor ieftini"

Warren Buffet



joi, 1 noiembrie 2012

"Achizitionarea porumbeilor" dupa articolul "Fooled?" Ad Schaerlaeckens

Cel mai important lucru pentru a reusi in acest sport este acela de a avea pasari de calitate, desi unii cred altfel.
Dar intrebarea ce se pune este: "Cum si de unde se pot obtine astfel de pasari?"
Raspunsul este simplu: In toate modurile posibile.
Aveti posibilitatea de a le cumpara, de a le primi gratuit sau ele chiar pot zbura in propriile crescatorii.

Cazul meu: de cele mai multe ori, cu cat am platit mai mult, cu atat mai slaba calitate am primit in schimb.

Cele mai scumpe pasari achizitionate de la cei mai faimosi crescatori, din cele mai bune pasari ale acestora, au fost cele mai dezamagitoare.
De fapt, pe majoritatea porumbeilor mei de baza i-am primit gratis sau i-am tranzactionat.

Toata lumea este diferita
Albert Marcelis de multe ori mi-a spus ca niciodata nu a platit nimic pentru porumbei, succesul l-a obtinut cu ajutorul pasarilor importate.
Insa Albert a fost un crescator special.

G V D Wouwer are o poveste similara. Singurii bani cheltuiti in acest sport au fost pentru fondul clubului.

Campioni precum Boeckx, Stickers Donkers, Diels, Wouters, Jos van der Veken si toti campionii din provincia Antwerp sunt la fel.

In trecut, M. Voets, de asemenea, a devenit faimos cu pasari primite cadou.

Claessens, Verkerk si Vandenabeele au inceput sa investeasca bani doar dupa ce au devenit celebri.

Bineinteles, exista, de asemenea, o multime de crescatori care au reusit sa urce in fruntea clasamentului prin investitii majore.
Dar, chiar si pentru crescatorii cu bani nu este asa de usor. Aceia care si-au cumparat proprii campioni sunt destepti, de asemenea.

Cine auzise de Lowet cu cativa ani in urma?
Pascal Verreckt!
El a cumparat 2 serii de oua pentru foarte putini bani, iar printre acestea a fost o pereche care l-a adus in fruntea clasamentelor.

Un frumos exemplu a ceea ce vreau sa spun este acela al tatalui si fiului van Oeckel.
Tatal Jan niciodata nu a cheltuit bani pe porumbei si a devenit campion.
Pe de alta parte, fiul Bart a cheltuit multi bani si, de asemenea, a devenit campion.

Cazul meu
Primii porumbei pe care i-am cumparat au fost de la Smits din Zandhoven, pe vremea cand eram inca tanar.
El castigase primul, al doilea si al treilea loc in cursa "Atomb" in Lier, cursa foarte prestigioasa in acea vreme.
Castigarea a primelor 3 locuri a fost o senzatie, dar ceea ce a fost si mai senzational a fost faptul ca toti porumebii erau frati.
In acele zile, foarte putina lume cumpara porumbei, dar eu am fost diferit. M-am dus acolo, am cumparat 2 frati ai celor 3 campioni si Bingo!

Mai tarziu m-am dus la Maurice Voets.
In acele zile, toate cluburile din provincia Antwerp experimentau un nou concurs: Toate pasarile au fost inscrise intr-o dubla provinciala. Deci, fiecare crescator a concurat impotriva tuturor si primele 3 concursuri au fost castigate de Voets.
Oamenii au spus ca asta s-a datorat locatiei sale mai bune.
Am observat insa ca Voets a fost castigator atat cu vant din fata, cat si cu vant din spate. A fost el situat mai bine in toate cursele? Haide!
De la Voets am cumparat 2 cosuri pline cu pui.
Si niciodata nu voi uita ceea ce mi-a spus atunci acest simpatic si modest domn din orasul Kessel:
"Printre acesti pui ar trebui sa se afle cateva pasari bune".
Si intradevar, a fost o foarte buna pereche printre acei pui.
Inca ma invinuiesc ca i-am eliminat prea repede pe ceilalti.

Consangvinizare
Cine nu a auzit despre "Kannibaal" al lui van Dijck?
Puteti vizualiza pedigree-ul sau oriunde pe Internet.
Si acest pedigree arata ca "Kannibaal" a fost reprodus din pasari primite gratis de la crescatori locali necunoscuti.
Niciun nume celebru nu apare in pedigree-ul sau.

Oamenii spun ca pentru a obtine buni reproducatori mai intai trebuie sa-ti construiesti propria familie. Si o familie proprie poti obtine prin consangvinizare.
Chiar asta vor sa spuna acesti oameni!!

Dar acest "Kannibaal", unul dintre cei mai buni reproducatori, nu a fost obtinut prin incrucisare?

Acelasi lucru si cu celebrii "Kweekkoppel" ai lui Meulemans, care sunt adesea descrisi ca fiind una dintre cele mai bune perechi reproducatoare din toate timpurile.
Aceasta pereche, de asemenea, a fost o incrucisare.

Aveti nevoie de consangvinizare daca doriti sa va vindeti pasarile.
Aveti nevoie de incrucisare daca doriti sa concurati bine.

Trebuie spus ca in multe familii de campioni doar un singur porumbel continua sa apara iar si iar in pedigreele celor mai bune pasari.

Ganditi-va la "Artiest" al lui Houben, la "Kleinen" al lui Vandenabeele, la "Kleine Dirk" al lui Koopnam, la "Chantilly" al lui Luc van Mechelen, la "Lowet Pair" a lui Verreckt Arien.

Lowet era complet necunoscut. Dar asta e soarta crescatorilor care nu concureaza cu multe pasari sau nu concureaza pe distante lungi.
Ei primesc putina publicitate si, prin urmare, foarte rar vor deveni celebri.
Vestea buna este ca exista multe astfel de crescatorii fara renume, dar care detin super pasari.

Pacalit?
Eu personal am cumparat porumbei buni si, de asemenea, am primit gratis porumbei buni.
Am cumparat, de asemenea, multi porumbei prosti. De fapt, mult mai multi decat cei buni, atata timp cat pasarile bune sunt foarte rare.

Odata, am facut o mare greseala. Am cumparat de la un belgian celebru doua serii de pui.
Dupa ce am platit, vanzatorul mi-a propus sa luam cina impreuna. Inca nu stiu de ce am acceptat invitatia, insa in acea seara m-am trezit intr-un restaurant de lux cu campionul.
- Cand am servit supa, mi-a spus ca-si antreneaza pasarile sale de 3 ori pe saptamana.
- La felul principal, mi-a spus ca-si trateaza pasarile impotriva tricomonozei in fiecare saptamana.
- In timp ce serveam branza, mi-a spus ca-si trateaza pasarile impotriva infectiilor respiratorii la fiecare 2 saptamani.
- La desert, mi-a spus ca-si injecteaza pasarile cu Lincospectin inaintea fiecarui concurs national.
- Iar la sfarsit, in timp ce ne beam cafeaua, mi-a spus ca veterinarul il viziteaza la fiecare 2 saptamani.
Cand ne-am luat la revedere am stiut ca mi-am pierdut banii cumparand astfel de pasari!

Lectia
Nu cumparati niciodata de la cei care-si trateaza exagerat pasarile!
Nu cumparati porumbei de la crescatorii care stau printre porumbei din zori pana-n noapte!
Incercati sa obtineti porumbei de la crescatorii care nu-si trateaza foarte mult pasarile si care nu nu stau toata ziua cu pasarile lor, dar care, in ciuda acestui fapt, concureaza bine in concursurile grele.

Nu stiti ce sa faceti cu banii? Atunci cumparati porumbei campioni si nu puii acestora.

Sunt banii o problema? Cumparati mai multi pui si/sau oua la un pret rezonabil de la unul sau doi crescatori.
De preferat de la crescatorii locali care te inving in toate concursurile.

Vreti sa cumparati pasari din Olanda sau Belgia?
Lasati-va sfatuiti dar nu picati in capcana pedigree-lor lungi de aici pana la Tokio!

Pasarile bune sunt asa de rare, chiar si in crescatoriile celor mai mari campioni. Insa pe Internet toata lumea vinde doar campioni.
Cel putin, asta este ceea ce pretind ei!

Sursa: Ad Schaerlaeckens - "Fooled"
http://www.schaerlaeckens.com/


Alte articole Ad Schaerlaeckens, aici:

Articole ale altor columbofili celebri, aici:

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu