"HONESTY is a very expensive gift. Do not expect it from cheap people" - "CORECTITUDINEA este un dar foarte scump. Nu te astepta la asa ceva din partea oamenilor ieftini"

Warren Buffet



luni, 26 ianuarie 2015

"Banii fac legea", traducerea articolului "Money rules the world" de Ad Schaerlaeckens

Mai jos, traducerea articolului “Money rules the world” de Ad Schaerlaeckens


Banii conduc lumea
În adolescență am avut 3 pasiuni: fotbalul, porumbeii şi… am vrut să fiu cel mai bun în tot ce am făcut.
Fotbalul a fost prima mea iubire. Am fost cel mai bun la nivel de echipă de şcoală, însă la un nivel mai sus, se pare că nu am mai fost destul de bun. Cuvântul “mediu” a fost un cuvânt pe care l-am urât foarte mult în acele vremuri.
Din această cauză am ales sportul columbofil, lucru care nu era aşa de straniu în acele zile. Părinții, unchii, vecinii şi aşa mai departe, erau cu toții crescători de porumbei.
Şi credeți-mă că nu exagerez cu nimic, atunci când spun că am practicat acest sport foarte bine. Eu am fost primul şi singurul crescător din Olanda căruia i s-a interzis să parieze în concursurile columbofile, din moment ce câştigam foarte mult.
Am avut, de asemenea, mai multe întâlniri cu conducerile diferitelor federații în anii ’90, din cauză că ne confruntam cu o problemă nouă: nicio federație nu vroia clubul al cărui membru eram, din cauza unui singur motiv: preponderența unui singur om, numit A.S.
Asta s-a întâmplat cu ceva vreme în urmă.

Declinul
Dar lucrul cu adevărat remarcabil este faptul că am experimentat o mulțime de similitudini între cele două pasiuni ale mele.
Sportul columbofil a decăzut înspăimântător de repede. Astăzi, puteți vedea nenumărate crescătorii abandonate într-o mulțime de sate din Belgia.
În acest moment îmi e teamă să nu văd stadioane fără spectatori, în viitorul apropiat.
Acum multă vreme chiar am crezut în fotbal. Se întâmpla atunci când lumea s-a prăbuşit pentru marea şi mândra echipă de renume internațional, Anderlecht, aceasta fiind învinsă de către mica echipă din Westerlo.
Ce mare serviciu a făcut fotbalului, micuța echipă din Westerlo! Aceasta a fost Robin Hood-ul Flandrei. Au furat fotbalul de la cei bogați şi l-au oferit proprietarilor de drept, oamenilor obişnuiți. Lacrimile mele de bucurie abia s-au uscat după scorul de 6-0, în confruntarea dintre pitici şi uriaş.

Alte vremuri
Dar vremurile s-au schimbat. Mi se pare dezastruos ceea ce se întâmplă acum. Barcelona, Real Madrid, Manchester, Bayern şi alte trei mari cluburi au preluat puterea, creînd, se pare, un decalaj imens între ele şi celelalte cluburi.
Fotbalul a căzut pe mâinile unor nebuni şi bogați americani, ruşi, fii răsfățați ai şeicilor, oameni care nu ştiu ce să facă cu banii lor.
Aproape jumătate de milliard de euro datorii şi încă jucătorii se mai cumpără cu 100 milioane?
Salarii săptămânale de 300.000 euro?
Oferte de 2 miliarde doar pentru un club de fotbal?
O lume nebună! Una dintre cele 7 echipe de top va câştiga curând Liga Campionilor, celelelte nu au nicio şansă. Se ştie deja acest lucru. Nu e distractiv?

Ajax
Ceea ce nu voi uita niciodată este echipa Ajax din vremurile vechi. În zilele când cluburi ca Real Madrid, Barcelona, Milan veneau în Olanda cu genunchii tremurând de frica olandezilor de la Ajax.
Recent, Ajax a jucat împotriva Barcelonei. Au făcut-o destul de bine, dar au pierdut.
Vom mai putea obține noi, cei din Belgia şi Olanda, iarăşi, faima europeană?
În niciun caz.
Barcelona are pe banca de rezerve jucători, care costă mai mult decât toți jucătorii din prima ligă a Olandei, luați împreună.
Desigur, Ajax are din nou o echipă miraculoasă, mă refer la echipa de tineret, sub 20 de ani. Un semn bun? Întrebarea nu este dacă Ajax va fi din nou lăsată fără aceste talente, ci când se va întâmpla acest lucru.
Şi pentru cât timp oamenii vor accepta acest lucru şi vor continua să meargă pe stadioane?

Oamenii de rând
Sportul columbofil (sau mai degrabă spus, ceea ce a mai rămas din el) s-a deteriorat din ce în ce mai mult şi încă se deteriorează pe zi ce trece.
Din anul 2000, nu mai puțin de 450 de cluburi columbofile s-au desființat, în Olanda. Nu mă înțelegeți greşit, nu mă refer la crescători, ci la cluburi.
Crescătorii sunt acum cu aproximativ 20.000 mai puțini decât în 2000. Iar anul 2000 nu a fost chiar aşa de mult timp în urmă.
Singurul lucru, care pare înfloritor în sportul columbofil, este fenomenul aşa numitelor “mega crescătorii”.
-De exemplu, tandemul Freddy de Jager. Au angajat 2 administratori şi, oops, imediat după, au devenit aproape imbatabili în zona lor.
-Familia Herbots spun că niciodată nu au zburat mai bine decât în ultimii doi ani. Asta se datorează, în principal celor 2 administratori, aşa cum cu sinceritate afirmă Filip şi Jo.
-John van Wanrooy este o stea în creştere în Olanda. Mulțumită, iarăsi, celor 2 administratori.
Să observăm, de asemenea, concursul international Dax, de acum câțiva ani. Seegmuller a câştigat cu cea de-a 40-a pasăre nominalizată pe lista de start. Heiko Hermes a ocupat locul 2 cu cea de-a (da, citiți bine) 228-a pasăre.
Vă vine să credeți? 228 de păsări angajate?

Piet de Weerd spunea odată: “Porumbelul este calul de curse al omului de rând”.
Iar eu am spus: “Dacă pierdem omul de rând, vom pierde şi sportul columbofil”.

Diferit
Ideea este că sportul columbofil este diferit în multe feluri.
Este singurul sport unde, nu participanții (păsările), care obțin rezultate bune, primesc ceea ce merită, ci crescătorul acestora.
Acesta primeşte toate meritele. Numele lui apare în clasament.
Şi cel mai simplu mod prin care poți obține chiar mai multă faimă este să angajezi 100 de păsări sau, şi mai bine, 100 de păsări în fiecare etapă. Aceşti oameni ştiu foarte bine că angajând doar 5 păsări numele lor nu se va putea afla în clasament mai mult de 30 de ori.
Şi noi toți ne lăsăm păcăliți!
30 de clasări cu 80 de porumbei este mult mai impresionant decât 4 clasări cu 5 păsări, chiar dacă ultimul rezultat al celui de-al doilea este mult mai în față numeric, primului.

De exemplu, etapa de la Ruffec (750km) de vara trecută. Numele mari, precum Verkerk, de Bruijn, v d Merwe, au făcut ceea ce ne aşteptam cu toții: au câştigat multe premii.
Aceşti trei columbofili au avut împreună 197 de porumbei în acest concurs şi au câştigat 83 de clasări. Recunosc, nu a fost reprezentativ pentru ei, dar fie.
Frații van de Kooy au angajat împreună 5 porumbei şi toți 5 au clasat.
Mai târziu am putut citi despre mulțimea de clasări ale celor trei mari columbofili, dar nicăieri nu s-a scris despre cei doi frați.

Sau povestea porumbelului lui Vercammen, care a câştigat locul întâi național. A fost cea de-a 66-a pasăre din lista de start, dintr-un total de 88 păsări angajate. A avut parte de multă publicitate şi a meritat-o. Să câştigi locul întâi național din 22.818 păsări nu este uşor.
Totuşi, Patrick Boeckx a obținut locul 20 național, angajând doar o singură pasăre.
Întrebați-mă pe mine care a fost adevărata stea a acestei etape naționale!
Frații Jeroen şi Mark v d Kooy

Concluzie
Nu mă înțelegeți greşit! Crescătoriile mari, care concurează bine, merită, de asemenea, respect.
Nu fac nimic interzis, angajând 200 de păsări la o etapă.
Dar una dintre frustrările mele este faptul că oamenii, care merită mult mai mult sau chiar toată faima şi respectul nostru, rareori primesc aşa ceva.
Deoarece, pe noi ne dă pe spate omul care obține 30 de clasări cu 80 de păsări.
Şi trecem cu vederea pe cel care obține 4 clasări cu 5 păsări.

Aşadar, mesajul meu este:
Atenție mare când citiți clasamentele. Cele mai mari nume nu înseamnă, neapărat, şi cei mai mari crescători.

Recent, un pui s-a vândut în Statele Unite ale Americii pentru, nu mai puțin decât, suma de  35.000 US.
“Porumbelul este calul de curse al omului de rând”.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu