"HONESTY is a very expensive gift. Do not expect it from cheap people" - "CORECTITUDINEA este un dar foarte scump. Nu te astepta la asa ceva din partea oamenilor ieftini"

Warren Buffet



marți, 14 ianuarie 2014

"Linii si nume" traducerea articolului "Breed and name" de Ad Schaerlaeckens


Mai jos, traducerea articolului “Breed and name” de Ad Schaerlaeckens (sursa: http://www.schaerlaeckens.com)


Majoritatea crescătorilor de porumbei sunt de neimaginat atunci când vine vorba de linii şi nume. Mania Janssen este una care a reuşit să treacă testul timpului, însă periodic începătorii, cei care acum aud pentru prima dată vorbindu-se despre asta, vor dori să cumpere acei porumbei şi, dintrodată, toată lumea va dori acelaşi lucru.
Un scenariu tipic este următorul: Un crescător necunoscut anterior, să-i spunem, de exemplu, X, începe să obţină rezultate extraordinare. Crescătorii abili cumpără foarte repede porumbei de la X şi, uneori, au noroc cu aceşti porumbei.
Alţii ajung să-l cunoască doar mai târziu, datorită ziariştilor, care nefiind în urmă cu faptele, îşi găsesc de fiecare dată drumul către crescătorul X.
Unii vor scrie despre X pentru că merită, alţii în speranţa că vor primi, în schimbul publicităţii, pui din familia sa de păsări.
Iar dacă un astfel de crescător îşi menţine poziţia de top pentru câţiva ani, crescătoriile comerciale încep să se arate interesate. Deoarece, numele care sunt căutate pe piaţă, trebuie să facă parte din crescătoriile proprii, să se găsească în pedigree sau cataloage, mai ales atunci când avem de-a face cu nume noi.

Mai mult
Cu toate acestea, rareori aceste nume noi se pot menţine pe poziţie, iar pentru stelele căzătoare, picajul este dureros.
La început, doar crescătorii foarte apropiaţi devin conştienţi de existenţa “noului campion”, apoi succesul său creşte, iar numele său devine unanim recunoscut.
Un astfel de om a fost crescătorul D. El a avut un porumbel minunat, am cumpărat patru surori a acestui porumbel pentru un preţ mic, una singură a fost bună, deci misiunea a fost îndeplinită. Încet, încet, D a devenit mult mai cunoscut şi, ca de obicei, preţurile porumbeilor săi au început să crească. Mai apoi el a devenit cunoscut şi peste hotare, iar preţurile au urcat şi mai mult.
Un alt exemplu este H C, un crescător de mare succes, de la începutul acestui secol. Un prieten de-al meu chinez a fost unul dintre primii oameni care au cumpărat porumbei de la el, 100 Euro bucata. H C şi-a păstrat poziţia şi, doar după patru ani, păsările sale costau de patru ori mai mult. Mai târziu el a reuşit să vândă în Germania o serie de pui, cu 800 Euro în medie, iar apoi şi-a licitat porumbeii pentru o medie de 8.000 Euro bucata.

În realitate
Înapoi la crescătorul D. Am fost eu mulţumit cu o singură pasăre bună din cele patru achiziţionate? Foarte mulţumit.
Punctul meu de vedere cu privire la sportul columbofil este următorul: Un “campion” trebuie să reproducă 40 de pui pentru a obţine un super porumbel, un super campion trebuie să reproducă doar 20 de pui pentru a obţine acelaşi lucru.
Acestea sunt doar numere aleatorii, desigur, şi cred, totuşi, că sunt prea optimiste. Fi-ţi cinstiţi, cunoaşteţi pe cineva care să deţină 10 super porumbei?
Eu nu ştiu.
Ştiţi pe cineva care să reproducă 100 sau mai mulţi pui, an de an? Cunosc o mulţime de astfel de oameni.
În 4 ani avem 400 de pui, calculele sunt uşor de făcut. Îi rog pe acei crescători care simt că nu am dreptate şi susţin că pot face mai mult, să mă contacteze direct. Dar îi rog să-mi spună numărul de pui inelaţi anual şi rezultatele celui de-al 11-lea cel mai bun porumbel.
Să ştiţi de la mine, chiar şi cei câţiva foarte buni porumbei pe care îi avem sunt rămăşiţele unui număr foarte mare de pui.

Nicio garanţie
Pentru ca un porumbel să fie bun nu este suficient să fie reprodus de către un mare campion, din cele mai bune păsări ale sale. Mă întreba odată cineva, pe un forum, ce cred despre încrucişarea dintre porumbeii Koopman şi Vandenabeele. Întrebări ca acestea denotă o mare naivitate. Primesc uneori mesaje din strainătate cerându-mi părerea în legătură cu încrucişarea dintre liniile Wegge şi Meulemans, sau ceva similar. Cu oarece dificultate reuşesc să dau răspunsuri politicoase, însă, în sportul columbofil sunt întrebări mult mai prosteşti decât astea.
Din păcate, dorinţa de nume şi linii este aşa de înrădăcinată, încât niciodată nu va putea fi eliminată.
Ştiţi ce aş putea înţelege, probabil? Cazul în care crescătorii s-ar ghida după numele PORUMBELULUI, în loc de numele crescătorului. Aşa cum am procedat atunci când am achiziţionat cele patru păsări de la crescătorul D. Cel puţin poţi avea mai multe şanse. Certitudinea este ceva pe care nimeni nu ţi-o poate oferi.
Am cunoscut foarte mulţi porumbei cu adevărat buni. Dar de porumbei cu adevărat buni care să aibe mulţi fraţi şi surori la fel de bune, încă nu am auzit vreodată.

Atenţie
Atunci când doriţi să vă întăriţi familia de păsări, lăsaţi-vă ghidaţi de rezultate, ci nu de nume.
La urma urmei, nu întotdeauna crescătorii cei mai de renume au cele mai bune rezultate sau cele mai bune păsări.
Acordaţi atenţie la numărul de porumbei pe care crescătorii îl angajează într-un concurs, procentele de clasare, cum zboară porumbeii lor în alte crescătorii şi, în special, concurenţa.
Primele locuri şi rezultatele, în general, înseamnă ceva pentru mine doar după ce aflu de unde a avut loc lansarea şi împotriva căror concurenţi s-au câştigat acele locuri. Nu vă formaţi o opinie bazată doar pe o singură etapă sau chiar pe un singur sezon de concurs.
Cu mult timp în urmă, mai precis în 1988, am fost lăudat pentru rezultatul bun de la National Orleans. M-am simţit, desigur, flatat, faptul că am avut trei porumbei în primii 13 naţionali pare întradevăr extraordinar, însă realitatea a fost diferită. Rareori am zburat aşa de rău de la Orleans! Acei porumbei fruntaşi au ajuns acasă ajutaţi de un vânt favorabil, iar dacă aş fi angajat doar 10 porumbei (cei mai buni 10 porumbei, vreau să zic), aş fi avut doar o singură clasare. Şi aceea destul de târzie.

În concluzie
În mod evident, şi eu mi-aş dori pui, mai degrabă, de la un columbofil campion sau dintr-un porumbel campion. De asemena, sunt interesat şi de pedigree. Dar, încă o dată, niciun porumbel, nicio crescătorie şi niciun pedigree nu vă poate oferi certitudinea. Deaceea nu-i înţeleg pe acei oameni care plătesc preţuri nebuneşti pentru o grămadă de pene de doar patru săptămâni.
Am avut noroc să nimeresc o pasăre bună de la D, dar mi-am mărit şansele cumpărând patru pui. Norocul meu că am ajuns printre primii în crescătoria acestuia.
Puteţi da vina pe campionii care cer aşa de mari preţuri? Hmm!
Ai putea, la fel de uşor, da vina pe cumpărătorii care plătesc astfel de sume!
Ei sunt singurii care stabilesc preţul!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu