"HONESTY is a very expensive gift. Do not expect it from cheap people" - "CORECTITUDINEA este un dar foarte scump. Nu te astepta la asa ceva din partea oamenilor ieftini"

Warren Buffet



luni, 6 ianuarie 2014

"Mai multe pasari bune?" traducerea articolului "More good birds?" de Ad Schaerlaeckens


Mai jos, traducerea articolului “More good birds?” de Ad Schaerlaeckens (sursa: http://www.schaerlaeckens.com)


Căutarea păsărilor bune.
Vandenabeele practică inseminarea artificială. Vreau să spun la porumbeii săi, bineînţeles.
Foarte multă muncă, dar bine plătită.
Willem de Bruijn a fost întrebat odată câţi pui poate reproduce dintr-un cuplu. Răspunsul lui a fost: “Atâţia cât îmi doresc”.

Îmi aduc aminte ce am văzut, cu mult timp în urmă, la v d Pol din Goirle. Japonezul Kayama vroia să cumpere pui din campionul său naţional de la St. Vincent. Când am ajuns acolo, el ne-a arătat 20 de pui, toţi de aproximativ patru săptămâni.
-          Alegeţi! ne-a îndemnat măcelarul.
-          Da, însă eu vreau doar pui din campionul tău naţional, a zis Kayama.
-          Toţi aceştia sunt din St. Vincent al meu, a răspuns Chris.
Ochii japonezului au devenit chiar mai înguşti decât erau deja.

O altă perspectivă
Inseminarea artificială? Sau folosirea masculilor aşa numiţi tauri?
Acest lucru arată o altă perspectivă asupra sumelor absurde pe care unii le plătesc pentru porumbei în zilele noastre.
Bineînţeles că 150.000 EURO pentru un singur porumbel este nebunie curată. Dar, la fel de bine, ai putea vedea acest lucru ca şi pe bună afacere. Un mascul cu o bună reputaţie poate oferi deosebite oportunităţi financiare.
Am avut odată o astfel de pasăre. Când a devenit infertil, un străin a vrut să o cumpere. “Ca pe o pasăre de colecţie”, mi-a spus el. Am fost aşa de fraier, încât să-i vând pasărea. Noul proprietar trebuie să fi fost un crescător mult mai bun decât mine şi prietenii mei, deoarece, în crescătoria lui masculul a devenit iarăşi fertil. Și a vândut zeci de pui cu 7.500 dolari bucata. O mulţime de bani, se pare că acesta este preţul pe care unii sunt dispuşi să-l plătească în zilele noastre.
Treizeci de pui dintr-un mascul într-un an, vânduţi cu 6.000 EURO fiecare, totalizează 120.000 EURO! Dacă crescătorii pot reproduce mai mult, obţin un BONUS frumos.
Aşadar, oameni ca Eyerkamp şi alţii ştiu foarte bine ce fac atunci când plătesc atât de mulţi bani pentru o super pasăre. Cu o bună propagandă, chiar şi o pasăre de 150.000 EURO poate deveni profitabilă pentru oamenii de afaceri isteţi.

Fără garanţii
Aceste sume uriaşe sunt, de obicei, plătite pentru porumbeii care au dovedit ceva. Totul are  sens dacă păsările sunt folosite în scop comercial. Însă nu-i înţeleg pe acei oameni care plătesc aşa de mult pentru pui din aceste păsări.
Nu avem nicio garanţie cu porumbeii campioni, însă cu aceste păsări avem mai multe şanse. Șansele de a obţine pui buni din păsări care nu au demonstrat nimic sunt mult mai mici. Aproape nule.
Mai mult decât atât, descendenţii puilor pe care i-aţi cumpărat nu sunt interesanţi pentru a fi comercializaţi.

În realitate
Mai mult de 500 de păsări Heremans au fost licitate. Există o zicală că nimeni nu poate reproduce un campion la fiecare 10 pui. Sunt mulţi crescători care reproduc 100 de pui pe an. Asta înseamnă 400 de păsări în 4 ani. Deci, una din zece înseamnă 40 de păsări bune. Cunoaşteţi vreun crescător care să aibe măcar zece păsări bune?
Să-i oferim lui Leo Heremans prezumţia de nevinovăţie. Să spunem că el este diferit. Că poate reproduce două păsări bune din zece pui. Asta înseamnă 100 păsări bune din cele 500 vândute sau… 400 păsări proaste!
Apoi, ar trebui să vedeţi comentariile făcute pentru fiecare pasăre în timpul licitaţiei. Poate vrei să dai vina pe licitator? Nu, nu poţi să faci asta. El îşi face doar treaba, iar treaba sa este de a încerca să jefuiască oamenii.
Desigur, norocul este foarte important. Licitaţiile nu diferă prea mult de o loterie. În afară de preţul nebunesc al biletelor de loterie.

Adorare
Pe de altă parte, omul de 4 milioane (Leo Heremans – n.t.) merită admiraţie. Când l-am vizitat pentru prima dată, în urmă cu 10 ani, am crezut că sunt primul străin care i-a vizitat crescătoria. Dar neamţul W Roeper a fost acolo înaintea mea.
 Noi suntem printre puţinii care am realizat cât de bune sunt aceste păsări. Și acum, după 10 ani, întreaga lume îl cunoaşte şi doreşte să-i cumpere păsările.
El nu şi-a “cumpărat” faima prin reclame scumpe în reviste străine. Păsările sale sunt responsabile pentru faima sa.

Viitorul
Este inseminarea artificială viitorul acestui sport? Din punct de vedere comercial poate. Am însă îndoieli în ceea ce priveşte obţinerea păsărilor de o bună calitate. Sunt mulţi care practică inseminarea artificială de ani de zile. Dar aceştia nu au obţinut multe păsări bune din cei mai buni zburători ai lor.

Naţional
Vorbind despre păsări campioane ajungem la Aşii Naţionali ai Belgiei. Un AS Naţional se presupune a fi cel mai bun porumbel al ţării. S-ar înţelege că doar unul poate fi cel mai bun, însă mulţi crescători pretind că deţin un AS Naţional. Motivul este că există concursuri de toate tipurile:
-          Naţional “Acepigeon KBDB” (de fapt singurul corect)
-          Naţional “Ace Ave Regina”
-          Naţional “Ace pigeon BDS”
-          Naţional “Ace LCB”
-          Naţional “Ace Duivenkrant” (un ziar columbofil)
-          … şi tot aşa
Acest lucru poate fi valabil doar în sportul columbofil. Aştept primii chinezi care vor ajunge în tribunal pretinzând că fiecare din ei deţin AS-ul Naţional.

Rapid
Dacă comparaţi rezultatele etapelor de astăzi cu cele de acum câteva decenii în urmă, diferenţele sunt enorme.
Am avut anul ăsta etapa de la Orleans, 450 kilometri. A durat 7 minute. Asta înseamnă că în 7 minute, de la primul porumbel sosit, s-au strâns 25% dintre păsările participante.
De exemplu, pe 11 Mai, din provincia mea, au participat 25.600 păsări. Cu câteva decenii în urmă, erau peste 100.000 de păsări, însă şi acest numeric – 25.600 - este unul destul de bun. După 9 minute etapa s-a încheiat. A doua mea pasăre sosită împreună cu cea dintâi a întărziat pe acoperiş vreme de un minut. Un minut nu este un timp prea lung. Dar a însemnat 600 de locuri diferenţă.

Păsări de expoziţie
La începutul anilor ’90 dl. S, un comerciant japonez, mi-a cerut sfatul. Vroia să cumpere porumbei de la un crescător ce era bine cunoscut aici, însă nu şi în Japonia.
L-am sfătuit să cumpere de la Vandenabeele. Faima sa a crescut ulterior, însă păsările sale erau încă la preţuri accesibile când mi-am cumpărat o serie de pui de la Vandenabeele.
Mai târziu, japonezul s-a plâns la mine că nu m-a ascultat. El nu reuşise să vândă aceste păsări.
-          Sunt chiar aşa de proaste? am întrebat.
Nu era asta.
El nu a reuşit să le vândă, deoarece nimeni nu auzise de Vandenabeele. Mai târziu, faima lui Vandenabeele a ajuns şi în Japonia, porumbeii săi au devenit mai scumpi, dar a fost prea târziu pentru dl. S din Japonia. El eliminase acele păsări, iar soţia sa făcuse o supă bună din ei. A fost ultima lor masă împreună. Ea l-a părăsit, apoi!
Cât de prost a fost?
Oamenii inteligenţi nu spun prea multe secrete femeilor, în special, soţiilor.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu