"HONESTY is a very expensive gift. Do not expect it from cheap people" - "CORECTITUDINEA este un dar foarte scump. Nu te astepta la asa ceva din partea oamenilor ieftini"

Warren Buffet



joi, 16 ianuarie 2014

"Ideea mea" traducerea articolului "My idea" de Ad Schaerlaeckens


Mai jos, traducerea articolului “My idea” de Ad Schaerlaeckens (sursa: http://www.schaerlaeckens.com)


Întotdeauna mă încrunt atunci când oamenii îmi spun că au atât de mulţi prieteni. Eu unul am doar câţiva. Dar aceştia sunt întradevăr prieteni.
Nu asta este ceea ce contează de fapt?
Unul dintre aceşti buni prieteni este Omar din Orientul Mijlociu.

Favoarea
Cu ceva timp în urmă, acesta m-a rugat să-i achiziţionez de la o licitaţie o pasăre foarte bună. Omul ale cărui păsări erau scoase la licitaţie îmi era, de asemenea, prieten şi, bineînţeles, cunoşteam foarte bine acele păsări.
Omar ştia acest lucru, şi prin urmare, mi-a cerut să merg la licitaţie (aş fi mers oricum), spunându-mi preţul pe care este dispus să-l plătească. Preţul era destul de bun şi am crezut că am 50% şanse să cumpăr o pasăre bună pentru această sumă.
Aşadar, am mers la licitaţie. Când am ajuns acolo, am fost şocat. Niciodată nu am văzut aşa de multă lume şi pentru o clipă am crezut că şansele de a cumpăra o pasăre sunt nule.
În cele din urmă am ajuns acasă cu pasărea pe care o aveam în minte, plus alte două. Iar acestea  trei erau toate păsările pe care le-am plăcut. A fost licitaţia un eşec?
Cu siguranţă, nu. Păsările au fost vândute, întradevăr, pentru mulţi bani, dar după părerea mea, păsările nu au meritat banii.

Înapoi acasă
Întors acasă am privit cu atenţie păsările cumpărate. Încă îmi plăceau. Am studiat pedigree-le şi, de asemenea, acestea promiteau foarte mult. Apoi am întrebat crescătorul ce crede despre ele.
“Ai cumpărat cele mai ieftine păsări, dar teoretic cele mai bune” a fost ceea ce a spus acesta.
Am privit iarăşi păsările. Şi am studiat din nou pedigree-le.
Era timpul să-i scriu lui Omar. L-am întrebat când începe sezonul de reproducere în ţara sa. Dacă asta nu se întâmplă prea curând, nu m-ar deranja să reproduc câţiva pui din aceste păsări.
“Sunt ale tale. Pot să aştept. Trimite-mi-le, după ce scoţi pui din ele”, mi-a spus Omar.
“Te iubesc Omar”, am zis în gândul meu.
Am crezut în acele păsări şi mai este ceva ce trebuie să ştiţi. Am cumpărat destul de multe păsări, în trecut, am tranzacţionat şi mai multe şi am primit multe păsări cadou. Şi care a fost rezultatul? Majoritatea celor mai bune păsări aduse în crescătorie nu m-au costat nimic.
S-ar putea întâmpla acelaşi lucru şi cu aceste păsări?
Le-am împerecheat cu cele mai bune păsări ale mele (ceea ce ar trebui să facem întotdeauna când aducem porumbei în crescătorie), şi acum nu mai am nimic de făcut, decât să aştept şi să văd.

Altceva
John este un alt prieten de-al meu. El este nebun după porumbei şi cu foarte mulţi bani. Ori de câte ori sunt disponibile păsări bune, el încearcă să le obţină, indiferent de preţul cerut.
Păsările din crescătoria sa trebuie să reprezinte o avere, de acum. Totuşi, el este departe de a fi campion. Cred că nu are fler.
Iarna trecută el a cumpărat, iarăşi, o super pasăre. L-a costat o avere, însă ăsta a fost ultimul lucru care l-a deranjat. M-a sunat imediat după licitaţie şi l-am felicitat din toată inima. Rezultatele acestei păsări erau mai bune decât a acelora cumpărate mai înainte. I-am spus că deţine întradevăr un porumbel unic, iar cuvintele mele l-au flatat. Mi-a zis că o să vină într-una din zilele viitoare să-mi aducă pasărea şi mă lasă să o folosesc pentru câteva luni. Nu pot spune că am fost norocos, ba dimpotrivă, am avut probleme.
De ce? Pur şi simplu nu am vrut pasărea, chiar dacă rezultatele acesteia erau incredibile. Problema mea era cum să-i explic acest lucru fără să-l rănesc.
Cu ajutorul lui Dumnezeu am reuşit să fac asta.

De ce?
Şi acum, dragi cititori, este posibil să aveţi o problemă. Acum vă puteţi întreba de ce am fost aşa de mulţumit cu primele păsări care niciodată nu au zburat afară? Şi de ce nu am dorit să folosesc super pasărea care avea numeroase locuri întâi?
Răspunsul este simplu: M-am gândit că şansele, ca acele păsări obţinute pentru un preţ mic la licitaţie, să fie foarte bune reproducătoare, erau foarte mari.  Pe de altă parte, nu mi-am imaginat că acel scump super campion ar putea da ceva bun. De ce am gândit aşa?
Campionul scump a fost deosebit de restul familiei sale. A fost singura pasăre din acea familie care a zburat bine. Niciun bun zburător printre părinţi, bunici, fraţi sau surori. Păsările campione care nu au rude bune sunt rare, ştiu. Şi ceea ce ştiu, de asemenea, este faptul că sunt zero şanse ca aceste păsări să fie bune reproducătoare!

Lecţia
Dacă aveţi de gând să cumpăraţi un porumbel pentru a vă îmbunătăţi propria familie de păsări, nu vă uitaţi doar la rezultate. Este mai mult decât atât!
Pentru afacerişti situaţia este diferită, desigur. Pentru scopul acestora, premiile obţinute de porumbel sunt îndeajuns.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu