"HONESTY is a very expensive gift. Do not expect it from cheap people" - "CORECTITUDINEA este un dar foarte scump. Nu te astepta la asa ceva din partea oamenilor ieftini"

Warren Buffet



miercuri, 1 iulie 2015

Pedigree frumos colorate!!!

Pedigree frumos colorate, având înşirate pe ele rezultatele părinților, bunicilor şi aşa mai departe, cât încape pe o amărâtă de foaie de hârtie A4.

Cumpărăm aceste păsări în speranța că vom ajunge şi noi să avem astfel de rezultate. Însă fiți siguri că, cei care vă vând porumbeii, ştiu că nu veți reuşi. Pentru că, de regulă, sunt puşi la vânzare, în primul rând, păsări fără prea mare viitor. Bineinteles ca sunt si  oameni seriosi, dar numarul acestora este in continua scadere.
Niciun crescător serios, cum zicea şi Ad Schaerlaeckens într-unul dintre articolele sale, nu-şi vinde puii din primele serii.
De regulă, cei care vând pentru bani, vând pui tardivi obținuți din zburători îndopați cu medicamente de-a lungul unui întreg sezon. Sau din sutele de perechi de matcă folosite doar pentru reproducerea puilor destinați vânzării.
Ce imunitate pot avea astfel de păsări? Citiți mai jos!

Scriu acest articol după ce am fost nevoit să eliberez din matcă un porumbel cumpărat de la unul dintre crescătorii de top de la noi, porumbel din care m-am tot chinuit să scot măcar un pui viabil, de câteva luni.
L-am adus în crescătorie undeva în Ianuarie, deşi trebuia să fie cadoul meu de Crăciun, dar ce vrei, site-urile de licitații intră în concediu de sărbători şi nu pot trimite păsările.
S-a îmbolnăvit în primele două săptămâni de coriză, deşi niciunul dintre porumbeii mei nu au mai avut această boală în ultimii trei ani. Zic, poate nu s-a adaptat la condițiile din crescătoria mea, va trebui să-i acord circumstanțe atenuante.
Porumbelul trebuia să fie femelă, însă s-a dovedit a fi mascul. Mi-a dat un pic peste cap planul de împerecheri, dar am trecut şi peste asta.
Prin februarie, după ce masculul părea perfect sănătos, l-am împerecheat pentru prima dată. Vroiam să scot pui pentru columbodrom din acest “super” mascul.
Ouă strivite!
Nu-i nimic, poate a fost o întâmplare!
Cu a doua serie de ouă am avut un pic mai mult noroc, nu a strivit decât un singur ou. Cel de-al doilea nu a mai eclozat!
Schimbat perechea şi încercat din nou. Aceeaşi poveste.
I-am pus un pui de la altă pereche. Puiul adoptat a avut un hârâit cam de pe la 12-14 zile, hârâit de care nu a scăpat decât foarte greu, după înțârcare. Încă unul mai puțin pentru columbodrom.
Nici cu a treia femelă lucrurile nu au stat mai bine. O nouă serie de ouă, unul strivit, iar pe celălalt nu l-a mai clocit (doar el, pentru că femela stătea pe cuib) cu 2-3 zile înainte să eclozeze.
Altă serie de ouă, alt ou strivit, însă de data asta am reuşit să scot un pui. Pui care, ghiciți, avea acelaşi hârâit. L-am eliminat şi am eliberat masculul din matcă.
Probabil alții ar fi încercat să pună ouăle la doici. De ce n-am ales această variantă?
Deoarece, pentru mine acest mascul este un gunoi, indiferent de originea lui de „super” pasăre. Niciodată descendenții lui nu vor fi porumbei cu sănătate naturală. Porumbei care să poată face față concursurilor, ce să mai vorbim de catastrofele din ce în ce mai dese în ultima vreme.
Cum puteam eu spera, să pot reproduce din acest mascul, pui capabili să înfrunte tragedii (catastrofă este un cuvânt prea mic) ca cea de la Nikopol-UCPR PH din 27 Iulie?
Şi atunci de ce să avem răbdare cu astfel de păsări? Ca să pierdem timpul?
Alții probabil ar fi încercat să-l vândă pentru a-şi recupera banii. Nu e genul meu.
Aşa că aviz celor care cumpărați de pe net. Nu vă lăsați amăgiți de pedigree frumos colorate!
Dacă vreți păsări de pe net, cele mai bune şanse le veți avea cu porumbeii din columbodroame. Pentru că acolo ajung cei mai buni şi mai sănătoşi pui, din cele mai bune perechi de matcă. Iar dacă puiul are şi o evoluție constantă, cu atât mai bine.
Paradoxal, puii vânduți pe columbodroame anul trecut au avut un preț mult mai mic decât mulți dintre puii vânduți de crescătorii de top, în acest moment, pe site-urile de licitații. Pui doar înțărcați despre care nu ştiți nimic, decât ce vă spune hârtia A4 frumos colorată.
Nu uitați că din porumbei campioni se nasc foarte puțini la fel de buni. Iar aceia nu vor ajunge la licitații.
Treziți-vă! Originea din pedigree e una, iar calitatea porumbelului e alta.

Trăim într-o lume în care minciuna este adusă la rang de virtute. Nu vă lăsați înşelați de şarlatani, care vă spun că pot muta norii, cu mâna, de pe cer.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu