"HONESTY is a very expensive gift. Do not expect it from cheap people" - "CORECTITUDINEA este un dar foarte scump. Nu te astepta la asa ceva din partea oamenilor ieftini"

Warren Buffet



miercuri, 16 decembrie 2015

"Licitatii adevarate", traducerea articolului "Real or not real" de Ad Schaerlaeckens

Mai jos, traducerea articolului “Real or not real” de Ad Schaerlaeckens (sursa: http://www.schaerlaeckens.com)

Am rămas surprins de cât de mulți oameni erau prezenți în camera de licitație ai celor 49 de porumbei Boecks, din orăşelul Schilde. Aparent, aceştia erau nostalgicii vremurilor trecute, când se desfăşurau multe licitații ca aceasta, la fiecare sfârşit de săptămână.
Acelea erau licitații ADEVARATE, spun oamenii din Schilde, licitațiile de azi, de pe Internet, nu sunt. Doar un prost poate cumpăra pui pe care nu i-a vazut înainte şi să plătească zeci de mii de euro.
Deseori, singurile referințe ale acestor porumbei sunt doar pedigreele.
Pana la urma, nu cumperi nici măcar un canar sau o pisică fara sa-i vezi, darămite un pui de porumbel.

Banii
Licitațiile adevărate sunt acele licitații de care columbofilii belgieni şi vecinii lor sunt interesați. Porumbeii oferiți la vânzare sunt cu adevărat buni la fel ca şi prețurile plătite pentru aceştia.
Mulți dintre cumpărătorii de pe Internet nu sunt luați în serios de majoritea crescătorilor de aici, decât de aceia care consideră că un preț de 15.000 euro sau mai mult, pentru un simplu pui, este ceva normal.
Nu mă înțelegeți greşit! Aveți libertatea de a decide. Nu putem condamna sau judeca pe acei oameni care încearcă şi care reuşesc să facă cât mai mulți bani posibil din vânzarea porumbeilor proprii.
Cu ceva vreme în urmă, aceste sume de bani puteau fi câştigate în concursuri. În zilele noastre se mai pot face bani mulți doar din vânzări şi doar de pe urma columbofililor străini.
Şi majoritatea acestor cumpărători străini au o părere greşită în ceea ce priveşte calitatea păsărilor şi prețurile acestora. Ei cred că există o legătură directă între preț şi calitate şi în cazul porumbeilor.
Asta deoarece, un ceas scump valorează mai mult decât unul ieftin.
Dar cu porumbeii lucrurile nu stau tocmai aşa. Şi nu ar fi pentru prima datăcând columbofilii chinezi refuză anumiți porumbei, deoarece aceştia sunt prea ieftini.

Două tipuri
Aşadar, în zilele noastre, se pare că sunt două tipuri de licitații.
Licitația din Schilde a fost una reală, cu prețuri normale.
Deoarece, haideți să fim cinstiți şi realişti. Nu este oare prețul de 300 sau 350 euro, oferit pentru un pui,  îndeajuns de mare pentru majoritatea crescătorilor?
Sunt destul de apropiat de Boecks, iar acesta mi-a spus care sunt favoriții lui din cadrul licitației. I-am oferit acest pont unui prieten străin, interesat de porumbei de calitate.
Cumpără pentru mine trei dintre ei, dacă arată bine, şi poți licita maxim „xxx” euro pe bucată.
Aşa că am mers la licitație şi am verificat toți porumbeii despre care Boecks îmi spusese că ar fi putea fi buni. Nu că aş putea vedea dacă un porumbel este întradevăr bun, dar măcar pot spune dacă acel porumbel are o şansă. Mi-au plăcut doi dintre ei şi i-am cumpărat pentru prietenul meu.
Am platit 15% din prețul pe care prietenul meu era dispus să-l ofere.

Surpriza
Acum, în timp ce scriu acest articol, au trecut două zile de la acea licitație.
Unii crescatori străini au auzit de licitație şi de prețuri.
“Atât de ieftin?”
“Hmm. Destul de normal pentru o licitație la care nu au participat crescători chinezi” am răspuns eu.
Dar de ce nu au fost acolo crescătorii chinezi? Deoarece aceştia nu au auzit de Boeckx.
Boeckx nu are site pe Internet.
Boeckx nu-şi face niciodată reclamă.
Boeckx nu oferă păsări gratis oamenilor din presă pentru a-l promova.
Boeckx are pedigree simple, scrise de mână.

Dar ceea ce are cu adevărat sunt porumbeii greu de învins în concursurile de viteza.
De ce toate locurile au fost ocupate în sala de licitație? Deoarece crescătorii olandezi şi belgieni nu sunt interesați de pedigree, ci de porumbei de calitate.
Nume faimoase care niciodată nu licitează pe Internet au fost acolo şi au cumparat porumbei ieftini.
Au cumparat porumbei buni?
Am cumparat eu porumbei buni?
Nimeni nu poate spune. Dar, cu siguranță, printre cei 49 se aflau super porumbei.
Întrebarea este care dintre ei sunt buni?
De fapt fiecare porumbel este o “întrebare” şi de ce trebuie să plătim o avere pentru o “întrebare”?

Optimist
Această licitație mi-a reamintit de Dl. X, poate cel mai bun crescător în Belgia. Stăteam odată împreună cu el într-o volieră plină cu 200 de pui.
“Vor fi oare 10% dintre aceştia buni?” l-am întrebat pe acest super om.
“Mi-aş dori să fie aşa” mi-a răspuns el.
Acest super crescător nu este faimos doar in Europa, ci şi în China.
Atunci când a scos la licitație un rând de pui, prețul mediu pentru un porumbel a fost de 6.000 de euro.
Un motiv să reflectăm.

După licitație
După licitație am văzut crescători care plecau acasă, având în cutiile de carton unul sau mai mulți porumbei. Atât eu, cât şi Boecks, ne gândeam:
“Care este norocosul?”
Eu personal, cred că am o şansă bună, dar nimic mai mult.
Norocul este foarte important.

Pe drumul de întoarcere mă gândeam la răposatul Klak.
Avea acelaşi preț pentru toate păsările sale.

Din nou un motiv de meditație.


Alte articole Ad Schaerlaeckens, aici:

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu