"HONESTY is a very expensive gift. Do not expect it from cheap people" - "CORECTITUDINEA este un dar foarte scump. Nu te astepta la asa ceva din partea oamenilor ieftini"

Warren Buffet



vineri, 15 ianuarie 2016

"Mesaje de la straini", traducerea articolului "From Abroad" de Ad Schaerlaeckens





Mai jos traducerea articolului From abroad” de Ad Schaelaeckens.
Sursa: http://www.schaerlaeckens.com/ 
Printre mesajele pe care la primesc sunt destul de multe de la incepatorii din strainatate care imi pun diverse intrebari.

Iar oamenii noi in acest sport ar tebui ajutati pe cat posibil, in special pentru ca ei aud si citesc atat de multe prostii in tarile lor.

Columbofilia nu este usoara pentru incepatori, deaceea, eu spun intotdeauna “nu exista intrebari stupide, ci doar raspunsuri stupide”.

Incerc sa nu dau raspunsuri prostesti, desi multe lucruri din acest sport sunt, de asemenea, necunoscute si pentru mine.


Portughezul

Este acest crescator din Portugalia. El lucreaza din greu pentru a-si intretine familia si are probleme cu porumbeii sai, dar este foarte ambitios.

Ce probleme are? Probleme respiratorii. Aceasta se pare ca reprezinta intradevar o problema pentru majoritatea colegilor columbofili. Acum el vrea sa stie care este cel mai bun antibiotic pentru a trata aceasta afectiune.

Ei bine, in primul rand vreau sa subliniez faptul ca nu exista antibiotic BUN.

Mai mult decat atat, intrebarea lui nu ar fi trebuit sa fie despre cum sa-si vindece pasarile, ci cum sa previna imbolnavirea acestora.

Nu i-am dat niciun nume de antibiotic, deoarece stiu cum functioneaza asta. Pasarile sunt tratate, ele par in forma, dar peste cateva saptamani apare iar aceeasi problema.

Nu pot sfatui in privinta “celui mai bun antibiotic” si din alt motiv. Poate fi vorba de chlamydia, micoplasmoza, ornitoza sau coriza.  Si cel mai bun mod de a trata este sa administrezi un antibiotic specific fiecarei infectii. In majoritatea cazurilor mediul inconjurator este de vina. Cu alte cuvinte: crescatoria nu este buna si ar trebui imbunatatita.

Tratarea porumbeilor tinuti intr-un mediu nociv nu are sens.

Intr-un mediu bun pasarile se imbolnavesc foarte rar.

Ceea ce functioneaza pentru Olanda si Belgia este faptul de a tine porumbeii intr-o voliera deschisa pe timpul iernii, unde sunt expusi la tot felul de circumstante meteorologice. Astfel, ei au 4 luni la dispozitie pentru a-si imbunatati rezistenta.


Chinezul

Un chinez mi-a trimis un email pe care l-am gasit chiar amuzant.

Mi-a mentionat 8 crescatori din Olanda si Belgia intrebandu-ma care-i cel mai bun.

“Care este cel mai bun?” Un raspuns greu.

Cel care zboara cel mai bine?

Cel mai bun vanzator?

Sau omul cu cele mai bune pasari, care nu este acelasi cu cel care zboara cel mai bine.

Mai mult decat atat, exista o distinctie clara intre categoriile viteza, demifond, fond si maraton.

Am ignorat numele crescatorilor pe care mi le-a insirat, dandu-i in schimb nume de crescatori de care sunt sigur ca nu a auzit niciodata.

Dar l-am asigurat ca acestia sunt la fel de buni sau chiar mai buni decat numele mentionate de el.

Unul dintre aceste nume era Mark Janssen. Reactia lui a venit imediat. El m-a luat in serios si a dorit mai multe informatii despre domnul Janssen.

Detalii

I-am spus ca acesta are cel mai bun porumbel de viteza al Belgiei (yearling) in 2015. In 2014 el a obtinut locul 2 AS National, iar in 2013 locul 3. Din toata Belgia.

Din nou nu am fost foarte amabil cu el deoarece am stiut ca el era curios si vroia sa afle mai mult despre pedigree, familia de pasari, etc.

In sfarsit i-am satisfacut curiozitatea si i-am scris ce vroia sa stie.

Acele pasari erau descendente din porumbei Marcoen, Luc Vandenbroek, Van Dijcke de Beule si Lambeets.

Personal nu-l cunosteam pe Janssen si nu auzisem de aceste nume niciodata. Stiu doar ce conteaza cu adevarat: rezultatele.

In plus, cine spune ca un necunoscut nu poate avea porumbei buni?

Sa speram ca a primit mesajul.


Romania

Apoi este acel crescator din Romania. La fel ca si portughezul, un fan.

El are o crescatorie plina de pasari Schaerlaeckens, care au obtinut rezultate foarte bune, asa cum spune. Nu am auzit niciodata de el. Printre pasari sunt si pasari negre, deci probabil 25% sunt din familia mea.

Ce conteaza atata timp el este fericit cu aceste pasari. Acum el si partenerul sau doreste sa le incruciseze.

Cu ce? Koopman? Vandenabeele? Ei vor sfatul meu.

Primesc deseori intrebari de acest gen.

I-am raspuns ca majoritatea pasarilor mele sunt incrucisate deja si asa sunt si cei mai buni porumbei Koopman si Vandenabeele.

Nu am primit raspuns. O fi fost socat in fata adevarului dureros?


Cand am ajuns la acest paragraf sincer am fost surprins. Pentru ca eu eram acela care i-a scris lui Ad, in urma cu cateva zile, despre porumbeii Schaerlaeckens, ai mei si ai lui Iulian Oprea, intrebandu-l daca este de preferat o incrucisare cu porumbeii Vandenabeele si Koopman urmata de intoarcerea in linie a celor mai buni produsi. Insa niciodata nu am primit raspunsul lui pe email. Asa ca am incercat din nou sa-i explic situatia. Mi-a raspuns foarte amabil, rugandu-ma sa inteleg ca scrierea unui articol care sa poata transmite un mesaj este destul de greu de realizat, asa ca de fapt mesajul referitor la Romania este o compilatie a trei mesaje primite de la diversi crescatori. Oricum i-am spus ca ma simt onorat ca a vorbit de noi in articolele sale.


Atentie

In trecut tricomonoza era cea mai mare problema de sanatate, aici.

Astazi este salmoneloza, nu pentru campioni, ci pentru ceilalti.

Campionii sunt constienti de pericol si trateaza pasarile, multi altii subestimeaza aceasta afectiune.

Am convingerea ferma ca majoritatea crescatorilor ar face mai bine daca ar avea pasari fara salmoneloza in crescatorie.

H de Weerd sustine ca aproximative 80% din porumbei sunt infectati mai mult sau mai putin. De ce oare atat de multi crescatori nu realizeaza ca pasarile lor sunt infectate? Deoarece, de-a lungul anilor simptomele acestei boli s-au modificat. In trecut aripile lasate si articulatiile tumefiate au fost cunoscutele simptome, astazi principalele simptome sunt porumbeii slabi. Si prea multe oua nefecundate, bineinteles.

Strainii care importa porumbei au inca o problema. Astazi carantina e necesara pentru aproape toate tarile. Aceasta carantina nu numai ca este o pierdere de timp, insa importatorii de pasari ar fi mult mai fericiti fara ea. Aceste locuri sunt pline de pasari de la diversi crescatori, un incubator perfect pentru toate tipurile de bacterii si virusuri.

Porumbeii sunt purtatori de virusuri si bacterii inofensive. Acestea se pot activa atunci cand punem la un loc mai multe pasari din medii diferite.


Sfat

Un prieten strain a avut, de asemenea, o mica problema cu niste pasari. “Una mica” pentru ca nu este sfarsitul lumii, asa cum s-a exprimat el. Un porumbel era de la mine, si am fost sigur ca l-am expediat in perfecta stare de sanatate, deoarece il tratasem.

Contactul cu alte pasari este factorul declansator al multor probleme de sanatate.

Pasarile trebuie tratate de la 10 la 14 zile, iar vestea cea buna este ca tratamentul nu afecteaza naparlirea.

Exista pasari atat de puternice incat nu se pot imbolnavi, asa cum spun unii?

Puneti cea mai sanatoasa si cea mai puternica pasare din lume intr-un mediu plin de paduchi si vedeti ce se intampla. Chiar si cei mai puternici barbati se pot imbolnavi!


In concluzie

Cel mai bun zburator al meu in 2015 a fost 13-006, credeti-ma, un zburator sensational care a castigat etape nationale.

Tatal sau a fost 08-250, mama sa 11-549. Nu denumesc porumbeii mei gen “Racheta”, “Iute ca fulgerul”, “F16” si asa mai departe.

Ei bine, ambii parinti ai acestui porumbel sunt importuri.

Acum intelegeti de ce nu pot opri sa nu zambesc cand citesc despre unii care au porumbeii mei in rasa pura.


Alte articole Ad Schaerlaeckens, aici:

Articole ale altor columbofili celebri, aici:

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu