"HONESTY is a very expensive gift. Do not expect it from cheap people" - "CORECTITUDINEA este un dar foarte scump. Nu te astepta la asa ceva din partea oamenilor ieftini"

Warren Buffet



miercuri, 3 aprilie 2013

Planuri de zbor Moldova vs. Bulgaria - UCPR 2013 - Prahova

Anul acesta cluburile din Prahova din UCPR au ales sa zboare pe doua planuri de zbor separate. Nu stiu care au fost adevaratele motive pentru aceasta situatie, probabil ca a fost vorba de interese si orgolii personale, ca de obicei.
In cele de urmeaza o sa prezint cele doua planuri, cu dezavantajele si avantajele proprii.

A. Planul de zbor pe Moldova.
Pe aceasta ruta de zbor au ales sa zboare 11 cluburi, majoritatea din partea de sud a judetului Prahova, conform site-ului uniunii:
1. Ploiesti,
2. Strejnic,
3. Valea Calugareasca,
4. Voiajorul Brazi,
5. Viitorul Predesti,
6. Soimul Alunis,
7. Paulesti,
8. Valea Slanicului,
9. Bratasanca,
10. Victoria Floresti,
11. Targsoru Vechi.

B. Planul de zbor pe Bulgaria.
Cinci cluburi din partea de nord a judetului au aderat la acest plan de zbor. Curios ca aceste cluburi vor zbura pe aceasta ruta impreuna cu majoritatea cluburilor din judetul Dambovita.
1. Baicoi
2. Basarabii Brebu
3. Dove Campina
4. Lastunul Breaza
5. Valea Prahovei

In imaginea de mai jos cu culoarea rosie am reprezentat cluburile care zboara pe ruta Moldova, iar cu verde pe cele care au ales sa zboare pe Bulgaria:

Asa cum se vede, nu distanta de zbor a fost motivul principal pentru care cele cinci cluburi au ales sa zboare pe alta ruta. Dimpotriva, asa cum vom vedea mai jos, clubul Baicoi s-ar putea sa aiba probleme de distanta zburand pe Bulgaria.

Dar sa vedem cele doua planuri de zbor:



Dezavantaje plan de zbor pe ruta Bulgaria:
- Asa cum se vede in figura de mai sus, etapele de viteza se vor desfasura in Romania, cele de demifond vor avea lansarile din Bulgaria, iar etapele de fond si maraton se vor desfasura, LA FEL CA SI IN PLANUL DE ZBOR DE PE RUTA MOLDOVA, in Ukraina.
O sa spuneti ca nu este nicio problema, dupa primele etape de viteza, porumbeii de demifond vor merge in Bulgaria, iar cei de fond in Ukraina. Dar ce se intampla cu cei ce vor sa obtina norme la categoria General?

- Asa cum spuneam mai sus, columbofilii din clubul Baicoi s-ar putea sa aiba probleme in a realiza norma la categoria Demifond. probabil de aceea apare la cateva concursuri si indicativul de Turcia. Se va incerca marirea distantei astfel incat toate cluburile sa prinda demifondul? Nu stiu.
Distantele din tabelul de mai sus sunt aproximative fata de Ploiesti. Asa cum se vede, etapele de demifond de la Michiurin au 340km, deci 4 x 340 = 1360km < 1400km cat prevede regulamentul. Este adevarat ca Baicoi-ul este la aproximativ 15 km de Ploiesti, ceea ce a r insemna aproximativ 4 x 355 = 1420km, dar sa nu uitam ca nu toti columbofilii din acest club locuiesc in Baicoi.

- Nu stiu cate zile vor sta pasarile in masina de transport pentru etapele din Bulgaria. In schimb pe ruta Moldova, demifondurile de la Radauti vor fi doar cu o noapte in masina. Deci, iarasi un avantaj.

- In cazul planului de zbor pe Moldova, avem o etapa de demifond, in data de 19 Mai, de la Stefanesti - 330km. Astfel saltul catre prima etapa de fond (Dobrakrynystya) este de 550-330 = 220km.
Nu pot spune acelasi lucru si in cazul celuilalt plan de zbor. Porumbeii de fond vor sari de la o etapa de viteza de Tulcea - 220km la primul fond de la Nikolaev - 515km. Avem asadar un salt mult mai mare, de aproape 300km.
Pentru ce? Probabil ambitia unora este foarte mare.

- Planul pe Bulgaria are mai putine etape, si se poate observa o pauza de 3 saptamani pentru  porumbeii de fond - maraton, intre 13 Iulie si 3 August.

Ar trebui ca atunci cand se alege un plan de zbor sa se tina cont (prin vot) si de optiunile personale ale membrilor din clubul respectiv.
Sper ca la anul cluburile din Prahova sa obteze pentru o ruta comuna de zbor. Doar asa vom putea obtine punctaje mai mici si, implicit, rezultate mai bune la nivel national.
Probabil fiecare din cele 5 cluburi care au ales sa zboare impreuna cu Dambovita pe Bulgaria, are motivele proprii, bine intemeiate, eu am tras doar niste concluzii care rezulta strict din analiza planurilor de zbor.

Parerea mea este ca planul pe Moldova este optim pentru columbofilii din Prahova
Este adevarat ca directia de zbor nu este la fel de dreapta ca si pe ruta Caplani (Republica Moldova), dar avantajul de a avea porumbeii in masina doar o singura noapte la concursurile de demifond este foarte important.

Va astept cu comentarii!
Bafta tuturor, indiferent de ruta pe care ati ales, sau v-a fost impus sa zburati!

2 comentarii:

  1. interese,interese,interese...eu unul sunt multumit ca se zboara radauti(bani mai putini si doar o singura noapte in masina)..desi am cam ultima distanta la radauti dar sper sa fie bine..
    VANT IN PENE!

    RăspundețiȘtergere
  2. cei de la clubul din baicoi sunt cam pe afara in ceea ce priveste logica ,acum 2 ani cand erau afiliati la FRSC au incercat pe ruta de sud spre FOSTA YUGOSLAVIA rezultatul:sosiri proaste ,anul trecut au revenit la ruta pe munte rezultatul naucirea porumbeilor acum zona de est spre moldova ,dupa care vor zbura spre S-E SPRE BULGARIA IAR in final pt demifond ffond si maraton spre ucraina.intrebarea este ?:oare acestor oameni le pasa de porumbei sau le lipseste inteligenta? eu nu pot sa ii inteleg ,totusi le-a mai ramas o ruta spre NORD : POATE LA ANUL CINE STIE......

    RăspundețiȘtergere